OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en spännande utmaning i en framtidsbransch?IT-support, ENERCON Energy Converter, Malmö.ENERCON är ett expansivt tyskt företag som producerar vindkraftverk på tre kontinenter och har verksamhet i 33 länder.Nu söker vi en engagerad och driftig IT-support som vill vara med på en spännande resa i en framtidsbransch.Det handlar om support, uppdateringar och utbildningsinsatser såväl på huvudkontoret i Malmö såväl som för serviceteamen som är spridda geografiskt.I ditt arbete optimerar du möjligheterna med tillgängliga system och ger dina medarbetare användarsupport.Alla våra vindkraftverk är utrustade med hård- och mjukvara som ledningscentralen kommunicerar med (Scada).Du arbetar med Linux, Windows XP, Scada och Lotus Notes.Du arbetar med felsökning, systemutveckling och uppföljning av åtgärdade problem.Din stationering är i Malmö men resor förekommer.Viss internutbildning vid huvudkontoret i Aurich kommer att erbjudas beroende på dina förkunskaper.Din bakgrund: Vi vill att du har en teknisk eller IT-utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå kombinerat med längre eller kortare arbetslivserfarenhet inom service, helpdesk och/eller IT.Vem är du?Som person är du noggrann, ansvarsfull, initiativrik och serviceminded.Du är duktigt på att kommunicera, koordinera och har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta med andra.Du drivs av att hjälpa användarna att utnyttja ENERCON:s IT-miljö på bästa sätt.Du gillar problemlösning och tillfredsställs av att hitta lösningar.Du trivs i en dynamisk miljö där du kan tillföra glädje och energi och det är viktigt att du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.Kontakt: Tjänsten tillsätts i samarbete med Palm & Partners AB men är en fast tjänst där du anställs av ENERCON direkt.