IT Support Engineer till Avantor!

IT Support Engineer till Avantor!

Arbetsbeskrivning

Vill du ta dig an en nyckelroll inom IT-support på ett börsnoterat Fortune 500 företag? För en problemlösande och samarbetsinriktad person finns nu möjlighet att ta nästa steg i karriären och bli en del av Avantor i rollen som IT Support Engineer med ansvar för Second Line Support. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Avantor levererar produkter och tjänster till kunder inom bland annat life science, myndigheter samt hälso- och sjukvård och är en av de ledande globala leverantörerna på marknaden. Deras breda produktportfölj innehåller bland annat engångsartiklar så som handskar, men även mer avancerad utrustning samt kemikalier/farligt gods som används av laboratorium världen över.

Avantors nordiska centrallager ligger i Karlskoga men kommer under Q2 2023 att flytta till Örebro. Till det nya centrallagret i Örebro söker Avantor nu en IT Support Engineer med övergripande ansvar för Second Line Support. Du tar dig an en självständig roll men ingår i ett team med 40-talet kollegor lokaliserade till Avantors sites i Europa. I rollen arbetar du till stor del med support till centrallagret, men även remote gentemot Finland och beroende på projekt även till övriga Europa, USA och Asien. Initialt ingår en del resor i tjänsten som en del av introduktion, på sikt kommer du resa ett par tillfällen per år.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Avantor.

Du erbjuds


* En självständig och variereande roll på ett globalt Fortune 500 företag med goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom bolaget på sikt
* Ett introduktionsprogram anpassat efter dig och dina tidigare erfarenheter, där du initialt blir upplärd av nuvarande IT Support Engineer
* Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal och pension baserat på ITP
* Förmånliga villkor i form av bonus på årslönen, generöst friskvårdsbidrag, 5 ”fridagar” utöver 25 dagars semester och massage för att nämna några


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT Support Engineer får du arbeta varierat och brett med ärenden som inkommer från slutanvändare. Du ansvarar för att bistå med Second Line Support till Avantors medarbetare, såväl lokalt som via remote, men även med IT-infrastrukturen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:


* Hantering av inkommande förfrågningar via ärendehanteringssystem, telefon och chatt, så som installation av laptops och mjukvara
* Säkerställa korrekt installerad utrustning för nya medarbetare
* Beställningar och ansvar för den lokala utrustningen
* Kontrakt med lokala leverantörer
* Upprätthålla IT-infrastrukturen enligt gällande standards


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom relevant område, t.ex. IT-infrastruktur, IT-teknik
- Tidigare arbetat med Second Line Support och ärendehanteringssystem
- Har goda kunskaper inom Microsoft klientmiljö: Windows 10, Office365 samt Active Directory
- Har grundläggande kunskaper vad gäller nätverk och nätverkslagring, LAN/WLAN/WAN
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då dessa språk används dagligen

Det är meriterande om du:


* Har kunskap och erfarenhet av servrar
* Utöver svenska och engelska har ytterligare språkkunskaper


För att lyckas i rollen tror vi att du är en lösningsorienterad och självgående person som är trygg med att arbeta såväl självständigt som i team. Du har ett stort intresse inom IT-support och månar om att hjälpa dina kunder på bästa sätt. Under rekryteringsprocessen kommer du utvärderas på följande personliga egenskaper:


* Problemlösande
* Samarbetsinriktad
* Strukturerad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Örebro, med möjlighet att delvis förlägga arbete hemifrån
* Arbetstider: I huvudsak vardagar, kontorstid, vid mer akuta ärenden kan arbete utanför kontorstid förekomma
* I rekryteringsprocessen ingår ett personlighetstest och ett test som mäter logisk förmåga
* Vi önskar att du skickar in ditt CV och personliga brev på engelska


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Avantor här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2023
  • Ansök senast: 25 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024