Arbetsbeskrivning
Är du en student med tekniskt intresse och vill skaffa dig värdefull erfarenhet inom IT-support? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får kombinera problemlösning med att utveckla dina IT-kunskaper? Då är detta den perfekta möjligheten för dig att kickstarta din karriär samtidigt som du studerar!
OM TJÄNSTEN
Rollen innebär främst att hantera dagliga service- och supportärenden som inkommit via ärendehanteringssystemet eller telefon. Du kommer att konfigurera datorer, mobiler och surfplattor samt arbeta kontinuerligt med att förbättra processer kopplade till Service Desk och support.
Företaget arbetar huvudsakligen med Microsoft 365-plattformen (e-post, säkerhet och enhetshantering).
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lösa dagliga service- och supportärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem eller telefon.
* Konfigurera datorer, mobiler och surfplattor
* Arbeta med att förbättra processer relaterade till Service Desk och support
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av Microsoft 365
* Har kunskaper inom Windows och gärna även MAC
* Har erfarenhet av ärendehanteringssystem samt teknisk dokumentation
* Har goda kunskaper inom datorhårdvara, operativsystem och nätverk.
* Är flytande i det svenska språket, muntligt och skriftligt, då språket används dagligen
* Är student eller har annan huvudsaklig sysselsättning om 50%
Det är meriterande om du har
- Relevant utbildning inom IT
- Tidigare arbetslivserfarenhet av servicedesk/Firstline-support
För att lyckas i rollen har du god problemlösningsförmåga och en positiv inställning till att ta itu med utmaningar. Du är även serviceinriktad och strukturerad.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
ITKONSULTERNA har funnits sedan 2010 och har som många IT-företag transformerats från ren konsultingverksamhet till IT-tjänsteleverantör. De säljer och jobbar med deras egna komponerade IT-tjänster så som Arbetsplats, Nätverk/Wi-Fi/Infrastruktur, Molnserver och Skrivare. De följer dagens krav och standarder när det gäller tillgänglighet och säkerhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231