IT Support Specialist / Technical Specialist, Stockholm!

IT Support Specialist / Technical Specialist, Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Experis dig med teknisk utbildning inom IT och stor erfarenhet av IT support, IT-drift och underhåll till vår kund Aidon som är ett företag inom energi- och smartmätningsbranschen. Är du ute efter nya utmaningar och vill utforska nya möjligheter som Support Specialist / Technical Specialist? Tveka inte att ansöka redan idag!

Start: Helst januari
Uppdragslängd: Minst 1 år och eventuellt övertag.
Omfattning: 100%
Ort: Stockholm

Rollen som Support Specialist / Technical Specialist

Som Support Specialist / Technical Specialist kommer du att vara en del av Aidons Team Service Center i Sverige och arbeta kundnära med exempelvis drift, underhåll och hosting av system och miljöer. Du kommer vara ytterst ansvarig för svenska miljöer och ha kollegor över både Norge och Finland med samma arbetsuppgifter i deras respektive land.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Systemuppsättningar i kundmiljöer
* Uppgraderingar av Aidons centrala system
* Problemlösning i kundernas e2e-miljö
* Drift av hostade kundmiljöer
* Andra möjliga supportärenden



Din bakgrund

För att du ska passa kompetensmässigt och trivas i rollen tror vi att du har följande bakgrund.

* Teknisk eller IT-utbildning, helst på universitetsnivå.
* E2e förståelse för komplexa kundmiljöer inklusive olika enheter, system, kommunikation och integrationer.
* Kunskap och erfarenhet av drift samt övervakning av IT-systeminfrastruktur
* Erfarenhet av Azure, Windows-serverhantering, MS SQL-serverhantering (säkerhetskopierings- och återställningsrutiner, databashantering)
* Grundläggande kunskaper om nätverksinstallation (VPN, brandväggar).
* Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom energiföretag / smart mätning och radionätverk samt kan andra språk utöver svenska och engelska.

Som person vill vi att du ska visa stort intresse för praktiskt arbete och inte vara rädd för att jobba "Hands-on". Vidare tror vi att du är en självgående person som trivs med självständigt arbete. Denna roll innebär många kontaktytor både inom organisationen och ut mot kund, därför är det även mycket viktigt att du är kommunikativ och har en bra samordningsförmåga.



Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Viktoria Vershovsky på Viktoria.vershovsky@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 8 december 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024