IT Support Specialist till bolag inom retailbranschen!

IT Support Specialist till bolag inom retailbranschen!

Arbetsbeskrivning

För dig som har erfarenhet av IT-support/servicedesk sedan tidigare och vill fortsätta utvecklas inom området och bli en del av ett team som arbetar med spännande teknologi så finns nu möjligheten att ta dig an rollen som IT Support Specialist hos en av våra kunder. Du blir en del av deras globala IT service desk där du kommer få en bred och varierad roll. Låter detta som en intressant möjlighet för dig? Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund förstår vilka utmaningar retailkedjor har och kommer få i framtiden. De samarbetar med några av de främsta retailers på marknaden för att hela tiden omfamna ny teknologi och ligga steget före. Målet är alltid att förbättra effektiviteten och leverera en kundupplevelse i absoluta världsklass för deras kunders kunder.

I rollen som IT Support Specialist kommer du att bli en del av ett team på fyra personer med hög expertis inom olika IT områden. Här kommer du få möjligheten att utvecklas och lära dig nya färdigheter tillsammans med teamet samt utmanas inom områden som är nya för dig. Teamet jobbar nära med Säkerhetsteamet och här kommer du också få möjlighet att lära dig arbetet med hur man bygger en stark infrastruktur.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Lokal fysisk IT support på plats på kontoret, dels för personalen men även hantera och sköta IT utrustningen i ex konferensrum
* Delta och över tid ta ledning i att utveckla och förbättra hur den globala IT-supporten hanteras genom automatisering, arbetsflöden och processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 3 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, där du har fått kunskaper inom exempelvis felsökning och hantera en service desk
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT
- Har mycket goda kunskaper i engelska, både tal & skrift, då du kommer bli en del av ett internationellt team

Vi ser det som meriterande om du exempelvis vid sidan av har en hobby av att utforska och lära dig mer avancerade delar, så som Azure.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Som person är du en lagspelare och uppskattar den sociala delen av att arbeta i en kontorsmiljö, samt så är du en serviceminded och prestigelös person. Vidare har du en problemlösnings- och lösningsinriktad inställning och du trivs i en miljö där du behöver ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Vi ser det som starkt motiverande om du har ett intresse för automatisering och att förbättra arbetsflöden på ett smart sätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2024
  • Ansök senast: 9 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024