IT Support Specialist till Sergel Group IT

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är ett företag med en hjälpsam kultur där vi bryr vi oss om varandra, stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap och delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga och lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen
Vi ska utöka Group IT med en IT Support Specialist!
Tjänsten innebär ett stort eget ansvar där du kommer ta ett ägandeskap över arbetet mot att leverera så kvalitativ IT-Support som möjligt till samtliga av Sergels interna användare i Norden. Är du vår nästa IT Support Specialist? Läs med i annonsen nedan och ansök direkt! Vi träffar kandidater löpande.

Vad innebär tjänsten?
Som IT Support Specialist hos oss på Sergel kommer du att vara en viktig del av Group IT och agera teknisk specialist mot våra interna användare/kunder. Ditt dagliga arbete innebär 1nd Line Support där du ska lösa inkommande kundärenden.
Du kommer att tillhöra teamet Infrastructure Services som dagsläget består av 3 kollegor och är stationerade i Norge. Teamet rapporterar till Head of Infrastructure Services som är stationerad i Sverige.
Exempel på arbetsuppgifter:
Löpande hantera ärenden som first line support
Stötta våra interna användare med problemlösning och teknisk support
Upprätthålla dokumentation
Konfigurera hårdvara och säkerställa nätverksanslutningar
Utfärda utrustning samt undersöka och reparera eventuella fel
Bistå med daglig IT - driftsrutiner för Sergels kunder. (Är det våra kunder eller användare internt vi menar här? Stod med i beskrivningen)
Gör egna bedömningar om vissa ärenden behöver skickas vidare till 2nd/ 3rd line Support

Vem söker vi?
Vi söker någon med en teknisk bakgrund som har lätt för att lära och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du ska känna dig bekväm med att driva den tekniska dialogen mot användarna samt ha en stark känsla för service. Vidare är du van vid ett högt arbetstempo där du snabbt behöver ändra ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter. Du ska kunna arbeta självständigt och ha förmågan att strukturera och organisera upp ditt eget arbete samtidigt som du kan samarbeta med andra snarare än konkurrera. Du har modet att uttrycka dina tankar och idéer samtidigt som du är in lyssnande mot andra i din omgivning.
MUST HAVE:
Minst 3 års erfarenhet av liknande tjänst
Relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
Teknisk erfarenhet:
- Applications: MS Office 365 applications, MS SharePoint, MS Team
- Client support: Windows 10, Trouble shooting, Remote assistance/Team viewer, Hardware support
- Azure: Azure AD, Endpoint manager/Intune, Multi-factor authentication (MFA)
- Windows server: Active directory, Group policies, DNS, Remote desktop
- Networking: VPN, TCP/IP, Wireless, Printing

NICE TO HAVE:
MS Dynamic 365, PKI/crypto, RADIUS, Atlassian – Jira and Confluence

Övrigt
Tillsvidareanställning
Stationerad i Stockholm
Start omgående

Känner du igen dig? Ansök nu! Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Rekryteringsansvarig Anna Hedin, anna.hedin@sergel.com. 
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

SUPPORTTEKNIKER

15 maj 2024