IT & Support Specialist till TouchPoint Medical

IT & Support Specialist till TouchPoint Medical

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med ett globalt företag inom medicinteknik? Är 3rd line support något som du inte bara hanterar utan också bemästrar? Är dessutom kundrelationer och nära samarbete internt något som du värdesätter högt? Kanske har du även arbetat med SQL server? Då kan du mycket möjligt vara nästa medarbetare som är med och formar TouchPoint Medicals fortsatta tillväxtresa här i Sverige! Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
TouchPoints vision är att vara en ledande och pålitlig global partner som hjälper till att möjliggöra en konsekvent trygg, säker och effektiv miljö för vårdpersonal och deras patienter. De är på fortsatt tillväxtresa globalt såväl som lokalt och söker nu en IT & Support Specialist till sitt team i Jonsered.

Rollen som IT suppor Specialist innebär att du har som ansvar att driva drift- och kundexpertis genom att upprätthålla ett kunddrivet tankesätt för att möjliggöra en säker och effektiv leverans av medicinsk teknik, informationsteknologi och läkemedelshantering. Allt detta görs med det främsta syftet att utveckla kundanpassade lösningar som främjar vårdpersonals leverans av vård. Detta är en bred och kontorsbaserad tjänst med stor variation på arbetsuppgifter och har sin utgångspunkt i 3rd line support. Det är också en tjänst som växer in i ett ledarskaps ansvar i takt med tiden och verksamhetens utvecklingskurva där ansvar och kompetensförsörjning av medarbetare kommer att tillkomma på sikt.

Du erbjuds
- Vara en del av att sammansvetsat team där alla bidrar till utvecklingen av innovativa hälsovårdslösningar genom samarbete av medicinsk teknik och vårdgivare
- Vara delaktig och främja en företagskultur som växer och formas kring kärnvärdena; Integritet, Passion, Öppenhet, Tillväxt, Mångfald, Engagemang och Resultat - grunden och det som genomsyrar hela verksamheten
- Fria arbetsförhållanden med möjlighet att jobba hemifrån men tack vara den värdeskapande miljön och trivsel på jobbet och med varandra träffas teamet på kontoret nästan på daglig basis
- Regelbunden kontakt och delaktighet i globalt nätverk med kollegor världen över med ett starkt fokus på kompetensförsörjning och utveckling mellan varandra för att växa tillsammans

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* 3rd line support och stöttning till andra tekniker som fokuserar på 1st och 2nd line support
* Ett övergripande ansvar för systemkonfigurationen vid leverans av läkemedelssautomater och se över och säkerställa implementering av mjukvara, integrationer och journalsystem
* Förstå kunders behov och krav och omformulera dessa till prioritet och handlingar internt
* Vårda och utveckla kundrelationer och agera kontaktperson gentemot kund och kunds IT avdelning vid installation


VI SÖKER DIG SOM
Har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i verksamhetsfrågor och dess problematik samtidigt som du har ett öga för detalj och kan prioritera arbetsuppgifter utefter kravspecifikation från kund. Vidare ser vi att du bär på ett stort affärsmannaskap där du på ett professionellt tillvägagångssätt kommunicerar på ett tydligt och ödmjukt sätt gentemot kund men också internt. Där får du även användning av din förmåga att agera med senoritet internt och gentemot kund. Din ambition och din lösningsfokuserande personlighet driver dig framåt och tar inte bara initiativ utan fullföljer projekt till avslut. Vid denna tjänst läggs stor vikt vid de personliga egenskaperna men vi ser även att det är en stor fördel om följande erfarenheter och kompetens framkommer;
- Eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap
- Erfarenhet av relationsdatabaser som t ex MS SQL Server eller Oracle DB
- Erfarenhet av programmering är meriterande
- Erfarenhet av att kravställa både internt mot resurser och support samt externt gentemot kund
- Stor vana av att vårda och utveckla kundrelationer och vara verksamhetsnära vid stöttning till kund
- Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket. Kunskaper i det norska språket i tal och skrift är högt meriterande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsinriktad
- Problemlösande
- Strukturerad
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Touchpoint är ett globalt företag inom medicinteknik där Jonsereds Fabriker, strax utanför Göteborg, representerar den lokala förankringen i Sverige. TouchPoint Medical utvecklar kunddrivna lösningar som främjar vårdpersonalens leverans av vård och hjälper till att säkert mobilisera medicinsk teknik och hantera läkemedelsdispensering för att skapa säkrare och effektivare vårdmiljöer. De är en global partner till tusentals sjukvårdsinrättningar runt om i världen för arbetsstationer på hjul, vagnar för medicinleverans, vagnar för medicinsk utrustning, väggmonteringssystem och automatiserade dispenseringsskåp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 15 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024