IT-support / supporttekniker till Debugger

IT-support / supporttekniker till Debugger

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Debugger är en IT-konsultfirma grundad 1985 som erbjuder företag och organisationer helhetslösningar inom IT. Från rena helpdeskfunktioner, slutanvändarsupport och strategisk IT- rådgivning till implementering av servrar/infrastrukturlösningar och molnlösningar. Debugger har sitt kontor på Södermalm och är idag 4 anställda. De har utgångsläge i Stockholmsområdet men hjälper företag och organisationer runt om i världen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT- support ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mail från kunder och handhar de ärenden som kommer in. Du behandlar exempelvis felsökning av hård/mjukvara, beställningar och användarhantering. Du arbetar dagligen med system och program såsom Windows 10, AD och Office 365. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tar det vidare till berörd person, där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service. Vidare arbetar du med dokumentation och datorinstallationer och felsökning av IT-infrastruktur. I tjänsten som IT-support arbetar du både ute hos kund och på kontoret på Södermalm.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets tjänster.

Profil:

• 1-3 års erfarenhet inom IT-support
• Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
• Eftergymnasial utbildning inom IT är meriterande
• Certifieringar inom exempelvis Microsoft/Cisco/ITIL är meriterande

Som person uppskattar du att skapa god kontakt med kunder och att lösa problem som uppstår. Du trivs med att prata med kunder och motiveras av att ge förstklassig service samt har en förmåga att jobba rådgivande i kunddialogen. Du är duktig på att lyssna på andras idéer och åsikter och på så sätt skapar du förtroende hos dina kunder/kollegor. Då rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, förstår du vikten av god kommunikation. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter och du är flexibel i ditt arbetssätt, där du har förmågan att anpassa dig efter situationen som råder. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser helheten på problemen. Du besitter även förmågan att strukturera din vardag och prioritera rätt saker.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Södermalm, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024