IT-support till Filmstaden

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas inom IT och har en administrativ ådra? Nu söker vi dig som vill tillhöra Service Desk-teamet på Filmstaden. Rollen innebär mycket kontaktytor och varierande supportärenden. Din arbetsplats ligger centralt på Filmstadens huvudkontor i Gamla Filmstaden Råsunda. Det är fina nostalgiska lokaler där man tidigare haft filminspelningar, vilket ger en speciell känsla.

OM TJÄNSTEN
Som IT-support kommer du jobba i en övergripande roll med supportärenden och administration. Du kommer ha mycket kontakt kring olika ärenden gentemot Filmstadens driftleverantörer, IT-avdelning och övriga avdelningar på kontoret samt biografpersonal. Ditt team består av tre andra medarbetare idag som har ett gott klimat. Dina kollegor är väldigt hjälpsamma och här diskuterar man ofta ärenden tillsammans – teamet har dessutom en central roll i organisationen.

Du erbjuds


* En introduktion med seniora kollegor där du succesivt blir alltmer självgående i takt med att du kommer in i din nya roll
* Möjligheter till att utveckla dina kunskaper inom IT på en härlig arbetsplats
* Varierade arbetsuppgifter med många kontaktytor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
En vanlig dag på jobbet kan exempelvis innebära:


* Hjälpa driftleverantörer och driftpartners med automatiserade larm från övervakning via Azure av olika tjänster och applikationer
* Hantera ärenden från biografer gällande kampanjer, utrustning och köpkanaler
* Felsöka buggar och fel som rapporteras från biografer och kundservice
* Stötta kollegor på Support Office med behörigheter till IT-systemen
* Jobba i ärendehanteringssystemet Easit
* Med tiden kommer du även introduceras i Access Management och SOX


VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundtjänst eller liknande, alternativt Service Desk/First line support
* Nyfiken och intresserad av IT och teknik
Motivera därför ditt intresse för IT och för rollen, för att öka dina chanser i processen!
* Har mycket goda kunskaper i svenska


* Meriterande om du jobbat i supportfunktion och med ärendehanteringssystem tidigare med IT-relaterade ärenden.


Som person är du:
* Strukturerad
* God problemlösningsförmåga
* Kommunikativ och serviceinriktad

Övrig information


* Start: September/Enligt ök
* Omfattning: Heltid inkl. kvällar och helger. När du känner dig varm i kläderna kommer du att köra beredskap 1 vecka/månad.
* Placering: Solna, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Filmstadens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Service Desk är en del av Filmstaden IT och är en support gentemot Filmstadens, Odeon Kinos, Svenska Bios, och Cinemascenens biografer och kontor. De hanterar felanmälningar och support av försäljningssystem och försäljningsutrustning som används på biograferna, samt BackOffice applikationer som används på Support Office.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader 8-17 + vissa kvällar/helger
  • Publicerat: 24 augusti 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Hej avgifts- & hyreshandläggare!

Hej avgifts- & hyreshandläggare!

15 september 2020

15 september 2020

Customer Journey Manager

Customer Journey Manager

15 september 2020