IT-support till Servicedesk – Linköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker en serviceinriktad och IT-intresserad person för en roll som IT-support i servicedeskens första linje. Uppdraget innebär att ge professionell support till användare via telefon, besök och ärendesystem. Behovet uppstår i samband med en omställning där nya arbetssätt och verktyg etableras tillsammans med en ny IT-driftspartner.

Om rollen

Som IT-support kommer du att:

Hantera inkommande ärenden och vägleda användare i IT-relaterade frågor
Bidra till en effektiv och välfungerande servicedesk
Säkerställa hög tillgänglighet och kvalitet i användarsupport

Kravprofil
IT-intresse och teknisk förståelse – Erfarenhet av IT-support är meriterande men inget krav
Kommunikativ och pedagogisk förmåga – Kan anpassa kommunikationen efter mottagaren
Serviceinriktad och problemlösande – Trivs med att hjälpa andra och arbetar lösningsorienterat
Snabblärd och anpassningsbar – Tar snabbt till sig nya system och rutiner
Strukturerad och stresstålig – Klarar att hantera flera ärenden samtidigt

Låter detta som din nästa utmaning?

Vad kul! Skicka in din ansökan så hör vi av oss för ett nästa steg i processen.

Som konsult hos oss på Job Solution Consulting omfattas man av en trygg anställning i nära dialog med sin konsultchef för att alltid säkerställa att du trivs och utvecklas i din roll. Vi erbjuder en rad förmåner med fokus på kompetensutveckling och välmående, Och självklart omfattas man också av kollektivavtal i sin tjänst hos oss.

För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på fredrik.hovstadius@jobsolution.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Job Solution Sweden Consulting AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2025
  • Ansök senast: 28 februari 2025

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010