IT supportspecialist

IT supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige.
En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom vägserviceområdet. Vi letar nu efter en IT-Supportspecialist som vill vara en del av och förstärka vårt team. Vi sitter i lokaler i Solna.

Vi söker en engagerad och teknikintresserad IT-Supportspecialist för att stärka vårt IT-team. Den ideala kandidaten har en bred kompetensbas och kan effektivt hantera och lösa tekniska frågor för att underlätta en smidig och produktiv arbetsmiljö. Vi har en Outsourcad infrastruktur med en ”cloud-only” strategi med basen i MS O365. Denna roll är en del av Terranor Group IT vilket involverar verksamhet i Sverige, Danmark och Finland.
Du kommer att ha en roll som sammankopplar affären med dom tekniska hjälpmedlen och tjänster Terranor IT tar fram för att framgångsrikt hantera och ytterligare förbättra Terranors systemlandskap.
Dina huvuduppgifter kommer bland annat vara:
Administrera och underhålla Office 365-miljön, inklusive MS Entra ID
Hantera och konfigurera datorer via intunes
Hantera och konfigurera telefoner med hjälp av MDM verktyg
Samarbete med representanter för anslutna system (t.ex. Visma, Azets, Flex)
Föreslå vidareutveckling och avveckling av system i Terranor applikationslandskap
Se till att systemdokumentation och användarmanualer är tillgängliga och uppdaterade
Licenshantering
Vara behjälplig inom systemsäkerhetsanalyser utförs och följs upp
Delta i projekt och kommande förbättrings- och utvecklingsarbeten
Sköta enhetsadministration och säkerhetspolicyer via Microsoft Intune.
Ge support för både hård- och mjukvara relaterad till datorer och mobiltelefoner.
Grundläggande felsökning och underhåll av företagets IT-Utrusning.
Tillhandahålla support för Windows-baserade system.
Utföra diverse administrativa uppgifter relaterade till IT-avdelningens behov så som kontoadministration och hårdvarubeställningar


Några typiska uppgifter är:
Agera som specialist inom IT-supportområdet mot slutanvändare i Sverige, Danmark och Finland
Arbeta tillsammans med IT-leverantörer och partners till Terranor group
Utbilda och hjälpa kollegor i att använda systemen och skapa nya processer kopplade till dem
Agera bollplank och testperson för externa systemägare och leverantören vid uppdateringar eller i samband med driftstörningar
Stödja IT-arkitektur och utvecklingsprojekt, allmän IT Run-support vid behov
Arbeta med IT-projekt och implementation för den svenska, danska och finska verksamheten i nära samarbete med IT-chef & systemförvaltare
Sätta upp konton och beställa hårdvara i enlighet med Terranors on/offboarding process.
Arbeta med IT-support ärenden och uppföljning via ärendehanteringssystem


Din profil
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta i liknande roll inom IT-Support
Förmåga att arbeta självständigt
Intresserad av att vara med och forma IT-framtiden för en ung organisation.
Svenska modersmål, engelska flytande (Danska/Finska är meriterande)
Social kompetens
Kommunikativ
Prestigelös


Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en arbetsplats med en stark framåtanda. Att se framåt, tänka utanför boxen och vara villiga att förnya oss är en självklarhet. Hos oss är personalen vårt företag och genom deras kompetens säkerställer vi en god framtid för Terranor. Vår kultur präglas av en gemenskap där teamet och teamkänsla är en avgörande faktor för att vi ska nå framgång. Vår ambition är att du ska komma till en arbetsplats där du känner glädje, utvecklas och trivs.


Kvalifikationer
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande praktisk erfarenhet.
Goda kunskaper i Microsoft 365 administrationscenter, MS Entra ID, exchange samt felsökning av datorer och telefoner
Erfarenhet av att arbeta med molnbaserade applikationer.
Grundläggande förståelse för nätverksteknik och felsökning.
Erfarenhet av att arbeta med Windows-operativsystem samt mobila enheter med IOS och Android
Förmåga att effektivt hantera flera uppgifter samtidigt.
Starka kommunikationsfärdigheter och en serviceinriktad inställning.
God strukturell förmåga av att hantera diverse administrativa plattformar och beställningsportaler.


Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Placering är vårt kontor i Solna. Hemma arbete kan förekomma.
Resor ingår i tjänsten. Resor inom norden kan förekomma
Tillträdesdag: Så snart som möjligt


Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Rikard Frisk, IT-chef på Terranor AB, på rikard.frisk@terranor.se.
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 januari 2024.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Terranor AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Postadress

Svetsarvägen 15
SOLNA, 17141

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024