IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

IT-supporttekniker till Adecco

Är du intresserad av IT och tycker om att jobba med människor. Just nu söker vi en IT-supporttekniker som vill kombinera sin kunskap inom IT med service och kundkontakt.

Om tjänsten
I rollen som IT-supporttekniker kommer du att jobba på kundsupport med att vara behjälplig när problem och fel uppstår i den lokala IT-miljön. Du arbetar med First line support via telefon. Andra supportuppgifter kan också förekomma under vissa perioder. Arbetstiderna är dagtid

Om dig
Du har en gymnasieutbildning inom IT och/eller en universitetsutbildning med inriktning mot IT. Har du tidigare erfarenhet från liknande support/helpdesk är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper inom Windows och goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Som person är du lyhörd för din omgivning, tycker om problemlösning och är bra på att kommunicera. Är du social, tycker om att arbeta strukturerat och brinner för att förmedla din kunskap på ett enkelt sätt, då kommer du att trivas på detta uppdrag.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med tillsättning i 1 oktober. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökningsprocessen
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och urval kommer göras löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett test skickad till din e-mail. Har du redan gjort testet hos oss behöver du inte göra det igen och då kommer ingen länk att mailas ut till dig om du inte vill göra om det själv förstås. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig konsultchef Maria Karlsson på 073-864 77 52 eller maria.karlsson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024