IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vad kan vi erbjuda dig?

NSR ansvarar för nordvästra Skånes renhållning och här får du chansen att vara delaktig i att bygga ett långsiktigt och hållbart samhälle som bidrar till miljönytta.

Tjänsten är en nyinrättad och operativ roll inom vår IT-funktion.

Du rapporterar till IT- och digitaliseringschefen.

Som en del av NSR kommer du att få vara med och utveckla IT-funktionen genom att erbjuda användarsupport och ansvara för vår Helpdesk. Rollen har stor påverkan på NSR:s fortsatt digitala utveckling och du kommer att vara vårt ansikte utåt i många avseenden.



Om tjänsten

Rollen som It-supporttekniker innebär ett övergripande ansvar för NSR:s It-support. Detta innebär i huvudsak att upprätthålla en stabil och säker It-support genom att erbjuda stöd inom:

- Windows klienter
- Microsoft Intune
- Microsoft Active Directory
- Office365
- Programinstallationer
- Verksamhetssystem
- Inköp av utrustning


Du kommer även att säkerställa ordning och reda genom att skriva tydliga användarmanualer samt delta i utvecklingsprojekt.

Vilka utmaningar möter du hos oss?
Rollen är omväxlande och innebär samarbete med människor med olika bakgrund och kompetenser både internt och externt. Eftersom vi verkar i en föränderlig bransch som snabbt måste anpassas till nya förutsättningar så är det viktigt att dessa förutsättningar ger dig energi.

Vem är du?



För att lyckas i rollen ser vi att du är ansvarstagande, kundorienterad och en duktig problemlösare som lätt sätter sig in i nya system.

Du är dessutom självständig samtidigt som du förstår vikten av samverkan för att få alla ombord.




Vi vill att du har:
- Eftergymnasial utbildning inom It.
- 2 års arbetslivserfarenhet inom It-support.
- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Meriterande
- Erfarenhet av användarutbildning

Anställning

- Anställningsform: Tillsvidareanställning

- Tjänstgöringsgrad: 100 %.
- Tillträde: snarast enligt överenskommelse.
- Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg.


Ansökan
Vid frågor om tjänsten kontakta vår IT- och digitaliseringschef anders.bjork@nsr.se, 042-400 13 12. Urval kommer att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NSR AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024