IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På kommunkontoret arbetar cirka 300 medarbetare inom strategiska funktioner. Tillsammans säkerställer vi att kommunen är en effektiv och modern organisation. Just nu befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa med målet att fungera som en motor i utvecklingen av hela organisationen. Där vi tar ansvar för helheten, och sätter medborgarnas bästa i fokus.



Om oss
Är du en nyfiken och driven person som brinner för att ge service och vill arbeta med att skapa förutsättningar för smartare arbetssätt? Lunds kommun söker nu en IT-supporttekniker med primär inriktning på service och support med placering i Lunds kanske snyggaste kontorsmiljö centralt beläget vid Lunds centralstation.

IT-service är kommunens centrala kontaktyta för service och support mot kommunens förvaltningar och verksamheter. Vi ger support i servicedesk eller på plats hos verksamheterna. Miljön består av cirka 13.000 anställda och 20.000 elever, 9 000 datorer, 1300 skrivare och 6 000 telefoner. Datanätet är väl utbyggt till alla verksamheter i kommunen (på cirka 300 adresser) och består av både fast och trådlös kommunikation som bär både data och telefoni.

På IT-service arbetar idag 13 medarbetare. Vi erbjuder en framåtblickande teknisk miljö där du får möjligheter till utmaningar, varierat arbete och personlig utveckling. Vårt goda arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare i IT-service arbetar du användarnära med teknisk support (både hårdvara och mjukvara) avseende telefoni, klientplattform, system och nätverk via telefon eller e-post, dessutom ingår hantering av beställningsärenden. Medarbetarna i IT-service ingår också i något av våra funktionsområden och medverkar i både större och mindre projekt. Den tekniska utvecklingen tillsammans med ett aktivt verksamhetsutvecklingsarbete skapar förutsättningar för ett väldigt intressant och omväxlande arbete.

Den tekniska miljön består av:

- Microsoft Service Manager (ärendehantering)
- Microsoft Office 2016 och Office 365/M365 (Teams)
- Microsoft Windows 10
- Microsoft Server
- Microsoft Exchange
- Active Directory
- Citrix 7
- Intune, JAMF och Mobileiron
- Cisco IP-telefoni
- Mac OS & iOS
- HP- och Ciscobaserat nät

Vi arbetar enligt ramverket ITIL i ärendehantering och målsättningen är att antalet uppklarade ärenden ska vara minst 80 % varje dag. Vi jobbar med ett ständigt utvecklingsarbete kring processer, arbetssätt och automatiseringar.

Vi söker dig som
Har en utpräglad servicekänsla, vill arbeta användarnära och har ett brett tekniskt intresse. Du är pedagogisk i dialog med användare och har en välutvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god social kompetens och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Du ska arbeta strukturerat och kunna planera och leda mindre initiativ och projekt. Du är trygg i strukturerad felsökning och besitter en god analytisk förmåga.

Du har en teknisk utbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, samt dokumenterad erfarenhet av att arbeta med liknande uppgifter.

 

Övrigt
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunkontoret
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 1 februari 2022

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024