it-supporttekniker

it-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en it-supporttekniker till en av våra kunder i Örebro och deras helpdeskavdelning för att täcka upp för en medarbetare som är föräldraledig. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start den 15 februari och förväntat avslut den 31 augusti, med ca. fyra veckors semester i juli. Som IT-supporttekniker kommer du att arbeta med att se till att IT-utrustning fungerar, tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chatt mot användare avseende hård- och mjukvara, administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) och instruera användare i hur de ska arbeta med olika program. Ärenden fördelas i ett verktyg.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta david.erzberger@randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansvarsområden
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
se till att IT-utrustning fungerar
tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chatt mot användare avseende hård- och mjukvara
administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.


Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst ser vi gärna att du uppfyller nedan kompetenskrav;
gymnasium eller likvärdig utbildning
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Erfarenhet
minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 30 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010