It supporttekniker

Arbetsbeskrivning

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 300 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan tillsammans med våra entreprenörer ge 42 000 Lidingöbor den bästa servicen. Ett stenkast från Stockholms central, mitt i naturen. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten hör till It-enheten, Konsult- och servicekontoret och innebär både helpdesktjänstgöring och support på plats ute hos kund. Vi arbetar i huvudsak för och med centrala lösningar för många användare. It-enheten består av totalt 17 medarbetare. It-enheten arbetar med centrala lösningar för PC-hantering och administration av arbetsstationer. Enheten tar fram standardiserade lösningar för PC-klienter i staden både för hård- och mjukvara. En stor del av arbetet som supporttekniker består i supportera stadens användare på olika sätt, både via telefon och på plats ute i verksamheten. Vi är på väg in i en processorienterad organisation med tillhörande arbetssätt och förutsätter att du kommer bidra i det förändringsarbetet. Därför är det också en merit om du har erfarenhet av att processorienterat arbete sen tidigare. Vi arbetar med mål och uppföljning både på individ- och enhetsnivå. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - Pc-teknisk utbildning - Erfarenhet av arbete som support- och/eller PC-tekniker - Kompetens och erfarenhet av W2000, XP och MS Office - B-körkort - Utbildning och/eller erfarenhet av ITIL är ett plus. Hos oss satsar vi på strukturerad utveckling av medarbetarnas kompetens och sätt att arbeta. Vi uppskattar öppenhet, vilja att prova nya vägar och att lösa andras problem.

Sammanfattning

Liknande jobb


Servertekniker nätnära system

27 april 2010

23 augusti 2010