IT Supporttekniker firstline Huddinge

Arbetsbeskrivning

Experis IT Stockholm växer! Vi breddar vår konsultverksamhet med både juniora och seniora IT Supporttekniker 1st line med minst 1 års erfarenhet av IT Support / IT Helpdesk / Firstline / IT Servicedesk / IT Tekniker.
Vi på Experis IT erbjuder dig en tillsvidareanställning, karriärutveckling och vårt stora engagemang!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort IT intresse? Vill du utvecklas inom IT? Eller kanske har du redan funnit att IT Supporttekniker är det som du brinner för och där du trivs som allra bäst?

Våra kunder som eftersöker Supporttekniker består av en spännande blandning vilka ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Vi eftersöker både juniora och seniora 1st Line supporttekniker, men du ska ha minst 1 års erfarenhet av IT Support / IT Helpdesk / Firstline / IT Servicedesk / IT Tekniker eller dylikt.
Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:



* Att ta emot felanmälan via telefon/portal och registrera ärendet i ärendehanteringssystem.
* Initial felsökning samt tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem.
* Administration av konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Följa daglig operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.

Vem är du?

Är du ansvarstagande, strukturerad, serviceinriktad och service-minded? Uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team? Lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar? Öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot?



* Har du minst 1 års erfarenhet av IT Support / IT Helpdesk / Firstline / IT Servicedesk /IT tekniker?
* Har du erfarenhet av Office 365 miljö?
* Har du minst 1 års erfarenhet av support via telefon och fick då även erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem?
* Har du arbetat minst 1 år med olika system som t.ex. AD (Active Directory), Exchange, VPN?
* Du kan både svenska och engelska flytande i tal och skrift?
* Du har minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik?

En kontinuerlig urvalsprocess kommer fortlöpa där jag kanske ringer upp just dig, om det finns en matchning mot ovan beskrivning, och du kommer där i en kortare telefonavstämning få besvara några frågor samt höra mer om vad du kan förvänta dig av att vara konsult för Experis IT. Därefter kan du komma att få träffa någon av våra dedikerade konsultchefer på Experis IT och genomgå en djupare face-to-face intervju och få ytterligare djupare information kring våra kunder och uppdrag.



Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter!



Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Kontaktperson

Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Zara Karlsson på

Ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara en del av vår konsultverksamhet på Experis IT!

Sökord: 1st-Line , 1st Line , 1stline , First-Line , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 23 november 2016

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Customer Service Engineer

Customer Service Engineer

3 december 2020