IT-supporttekniker för kunds räkning

IT-supporttekniker för kunds räkning

Arbetsbeskrivning

Företaget arbetar med att ta fram de absolut bästa lösningarna inom IT och telefoni till sina kunder. I rollen som supporttekniker ger du kvalificerad support till kunderna genom telefon eller Teamviewer inom alla företagets tjänster. Support till kunder upptar ungefär hälften av din arbetstid och övrig tid kommer du att använda till internt utvecklingsarbete, konfigurering av utrustning till kund och utveckling av kunders IT och telefoni. I rollen är du ansiktet utåt och du ser med glädje fram emot att bidra till en serviceupplevelse utöver det vanliga tillsammans med dina två kollegor.

I ditt team är det viktigt med kontinuerlig kunskapsuppbyggnad inom gruppen, därmed uppskattar du att bidra till internt och externt utvecklingsarbete avseende IT- och telefonilösningar. Företaget söker dig som ser utanför dina egna arbetsuppgifter och hjälper till där det behövs med en prestigelös inställning och ett fokus på att det ska gå bra för gruppen och företaget. För rätt person finns mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.

För tjänsten krävs att du har avklarad gymnasial utbildning, gärna med inriktning IT eller teknik. Du har mycket goda kunskaper i Microsofts Windows operativsystem och Office-program samt goda kunskaper inom nätverk och molntjänster. Vidare känner du dig trygg i att arbeta både med IOS och Android och du navigerar bekvämt i Microsoft Office 365, Outlook och Microsoft Remote Desktop. Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande. För rollen krävs god svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad både gentemot kunder och kollegor. Du bemöter alla på ett professionellt, tydligt och förtroendeingivande sätt och skapar på så vis mycket goda relationer till de i din omgivning. Du en person med stor initiativkraft, förmåga att självständigt planera din dag samt se vad som behöver göras samtidigt som du är administrativt stark och ordningsam. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi är rekryterare. Rådgivare. Forskare. Konsulter. Uppdragstagare och givare. Finansiärer, kundansvariga och investerare av tid, samtidigt. Men framförallt är vi människor — med ett starkt fokus på andra individer. Och när vi ser till individen först, stärks i själva verket den del som utgör grunden till organisationens framtida utveckling. En utveckling som ger ringar på vattnet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PÅVERKA NU
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024