IT-Supporttekniker, Linköping

Arbetsbeskrivning


Till vår kund söker vi en supporttekniker med fokus på 1st line användarsupport

Om vår kund:
Kunden är en stor global aktör som är verksam inom en högteknologisk bransch. De har huvudkontor i Göteborg och söker nu en självgående person som självständigt skall jobba med användarsupporten på kontoret i Linköping. Som It-supporttekniker kommer du att arbeta med användarsupport/ Helpdesk, installation av datorer och kringutrustning samt installation av Windows operativsystem och applikationer. Kundbolaget arbetar i team och har nära samarbeten inom projekten. Du ingår i IT-supportgruppen i Göteborg men kommer att arbeta självständigt på plats i Linköping, vilket ställer krav på din flexibilitet och professionalitet. Resor till Göteborg kan förekommer.

 

JOBBESKRIVNING
Som supporttekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med kunder. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper . För att lyckas och trivas i rollen som tror vi att du är driven, flexibel och tycker om att hjälpa användare. Du tycker att det är roligt med kundkontakt och brinner för problemlösning.
Personen vi söker ska vara en serviceinriktad god lyssnare som kan skapa en förståelse för kunders problem. Eftersom personen kommer att ha många interna och externa kontaktytor lägger vi stor vikt vid god samarbets- och kommunikationsförmåga. Uppdraget med support ställer höga krav på stresstålighet och prioriteringsförmåga då IT användarna ibland är stressade och vill ha snabb hjälp

Dina arbetsuppgifter kommer främst att handla om att:
- Bemanna Servicedesk och leverera snabb, effektiv användarcentrerad support enlighet med rådande processer
- Hantera inkommande supportsamtal och mail
- Klient support på distans samt på plats avseende installation och felsökning av lokal IT utrustning
- Arbeta med tasks i ett Case system

KOMPETENSKRAV
Du har några års erfarenhet av att arbeta inom IT och vill använda din kunskap för att hjälpa andra. Det kommer ställas krav på att du är självgående i ditt jobb. Du ska därför ha god teknisk kunskap samt vara van vid supportjobb.

 

Det är därför viktigt att du:
- Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support som supporttekniker, IT-tekniker eller motsv.
- Har minst gymnasial utbildning inom IT/teknik
- Har god kunskaper om Windowsplattformen och Microsoft portföljen främst kopplat till klientsidan
- Kunskaper inom Windows operativsystem, Office samt installation/ felsökning av mjukvara
- Kunskaper inom PC-hårdvara, felsökning, byte av datorkomponenter
- Grundläggande förståelse för nätverk
- Arbetat båda med att supportera kunder på plats och remote.
- Brinner för att hjälpa användare som har problem
- Är van vid kundkontakter via telefon
- God dokumentationsförmåga.
- Har goda språkkunskaper i svenska och engelska


Startdatum: ASAP
Längd: Tillsvidareanställning hos kund efter sex månaders konsultuppdrag via eWork
Plats: Linköping
Arbetstid: 100 %
Språk: Svenska & Engelska


För mer information, kontakta Radin Golrokh:
radin.golrokh@ework.se
0707649503

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Cederholm-Wik

Anna Ålander
08 50 60 55 34
Karoline Erixon
08-50605573
Radin Golrokh

Johanna Wahlberg
0850605573
Rekryteringskonsult Cecilia Sjölin
0707357933 0736-735575
Jeanette Rumenius
0704978936
Rekryteringskonsult Henrietta Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eWork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 25 juni 2013

Besöksadress

Klarabergsgatan 60
STOCKHOLM

Postadress

Klarabergsgatan 60, 1 tr
Stockholm, 11121

Liknande jobb


Extrajobb som IT-konsult!

Extrajobb som IT-konsult!

23 april 2024

IT-tekniker

IT-tekniker

18 april 2024

23 april 2024

IT-tekniker för omgående start!

IT-tekniker för omgående start!

19 april 2024