OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Har du ett brinnande intresse för IT och trivs i en serviceroll? Vi söker drivna supporttekniker som (på riktigt) vill komma in i IT-branschen.
Du måste inte ha tidigare arbetserfarenhet, men du måste vara teknisk kunnig. Ser helst att du har ett genuint datorintresse och har erfarenhet av att bygga och felsöka datorer. Om du lyckas lösa dina egna datorproblem själv så är du nog personen vi söker! Du behöver endast vara på plats i Stockholm en gång i veckan, resterande dagar är frivilliga. Du har även flexibla arbetstider där du själv bestämmer när du börjar.
Arbetsuppgifterna består av:
Hantering av felanmälningar som inkommer via telefon och mejl.
Beställningar av bland annat Windows 10, mobiltelefoner, behörigheter, konton, program, kalendrar, skrivare och Office 365 paketet.
Här arbetar du enligt ITIL, följer SLA:er och KPI:er och dokumenterar arbete och guider i ärendehanteringssystem/kunskapsartiklar.
Du måste vara pedagogisk, det är inte ovanligt att äldre personer som inte är tekniskt kunniga alls ringer in och behöver hjälp - det är en större utmaning att hjälpa dem än vad man tror!
Du måste känna dig bekväm med följande:
- Felsökning på mjukvara (Operativystem, Office 365, program) och hårdvara (Datorer, skärmar, skrivare) samt nätverk (Åtkomstfel, VPN)
- Hantering av behörigheter, konton och datorer i Active Directory
- Prata i telefon med personer som behöer hjälp
Om Liminity AB
Vi på Liminity AB har hög fokus på leverans och personlig utveckling! Vi är på jakt efter personer som ger ett professionellt intryck och vill utvecklas. Det är ett gigantiskt plus om du är redo certifiera dig inom olika områden och är pedagogisk.
Arbetsplats: Distans & Fjärde Bassängvägen, 115 41 Stockholm, Sweden
Jobbtyp: Heltid
Lön: 20 000,00kr - 27 000,00kr per månad