IT Supporttekniker Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Om Hedin IT
Vårt syfte är att verka som en IT partner mot kärnverksamheten och skapa goda förutsättningar för digitalisering inom hela koncernen. Fokus för Hedin IT är att centralisera, konsolidera och harmonisera IT-miljön för att möta verksamhetens krav på support och integration samt att skapa en robust och driftsäker plattform. Hedin IT bedriver både traditionell utveckling av affärsstödssystem men också digital affärsutveckling där man fungerar som en inkubator för nya affärsmodeller som antingen kan appliceras i existerande eller i nya verksamheter. IT avdelningen består idag av ca 30 personer där Support/Onsite/Projekt och Utvecklingsteam ingår.  
Information om tjänsten
Hedin IT expanderar och söker en driven medarbetare till vår Servicedesk. Vår Servicedesk består idag av 6 tekniker med god kollegial stämning. Servicedesk supporterar 3500 användare på över 100 olika anläggningar inom samtliga Hedin Bil bolag över hela Sverige, samt ett flertal ytterligare bolag inom Norge, Belgien, Tyskland och Schweiz. Tjänsten innefattar support i affärssystemet Kobra, klientsupport på Windows 7 och Windows 10, Office 365 och relaterade Office-produkter samt hantering av användare i Active Directory. Ärenden inkommer antingen via telefon eller ärendehanteringssystem. Arbete utanför normal arbetsort samt resor utrikes kommer att förekomma. Helgberedskap förekommer i tjänsten ett antal gånger per år.

Din profil
Vi söker en person med stort intresse för datateknik och som vill utvecklas inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskaper inom IT-branschen och då i synnerhet avseende support mot användare. Det viktigaste är att du har god känsla för service och en vilja att driva ärenden i mål. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. I denna rekrytering är vi speciellt intresserade av dig som är tysktalande. Om du även behärskar norska eller holländska så är det också meriterande. Vi ser gärna att du idag arbetar med någon form av support i en medelstor eller större organisation.
Kvalifikationer 
Goda kunskaper inom Svenska och Engelska är ett krav
Tidigare arbete i ärendehanteringssystem
Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365
Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
Felsökning och problemlösning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer
Ytterligare språk såsom speciellt Tyska är ett stort plus för våra utländska användare men inget krav
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett bolag där IT växer med verksamheten.
Vi värnar om kompetensen hos våra medarbetare och eftersträvar mångfald.
Kollektivavtal finns och vi erbjuder våra anställa friskvårdsbidrag.
Övrig information 
Start: Tillträde snarast
Omfattning:Heltid, Tillsvidareanställd  
Placering: Arnegårdsgatan 20, 431 39 Mölndal 

Välkommen!
Om du känner att detta är tjänsten för dig så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Vi behandlar ansökningar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Rekryteringsprocessen hanteras av IT-Coordinator Marie Sköld

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024