OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som supporttekniker har du följande arbetsuppgifter:
- Supportera Cloudmores molntjänster över telefon och med hjälp av fjärrstyrningsverktyg
- Supportera kundernas resa till molnet
- Drift, felsökning och förvaltning
- Automatisering och optimering av IT-miljöer
För att passa i tjänsten som IT-Supporttekniker ser vi att du har följande egenskaper:
- Du har goda kunskaper i Windows klient OS och Windows server OS
- Du har goda kunskaper i administration av nätverk
- Du är proaktivt tänkande, självgående och kan ta egna initiativ
- Du har ett intresse av att vidareutveckla dig själv
- Du är service minded
- Du har en förmåga att prata teknik med en icke teknisk människa
- Du är en social person som gillar att ha kontakt med användare och kunder
- Du talar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
För att anta rollen som supporttekniker är du teamorienterad men också självgående och har en analytisk förmåga. Vidare är du ansvarsfull och social. Vi arbetar med teknik i framkant och du har också ett genuint intresse i att hålla dig uppdaterad kring nya trender och tekniker.
Cloudmore är en marknadsledande leverantör av molntjänster, med huvudkontor på Birger Jarlsgatan i Stockholm och supportavdelning i Söderhamn samt närvaro runt om i Europa. Vi gör det möjligt för våra kunder att snabbt och enkelt köpa, implementera och använda molntjänster. Cloudmore grundades 2004 och verkar för närvarande i Sverige, Storbritannien, Irland, Finland och Norge.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teamleader Support Christian Thunberg
0842014000