IT-supporttekniker till Helpdesk

IT-supporttekniker till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

IT-supporttekniker till Helpdesk


Vill du få IT hjulen att snurra i finansmarknadens centrum och brinner för service och teknik?

Nu söker vi förstärkning till Riksgäldens Helpdesk som ger första linjes intern användarsupport till Riksgäldens medarbetare.

Riksgäldens IT-avdelning består av fyra enheter: IT Infrastruktur, IT Service, IT Systemutveckling och IT Analys- och systemutveckling och består av totalt cirka 55 medarbetare. Arbetet sker i mindre verksamhets- och enhetsöverskridande team där kunskapsnivån är hög, beslut fattas snabbt och varje individ är viktig.

Här erbjuds en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras med en stark betoning på samarbete inom och mellan teamen. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som balansen mellan privatliv och arbetliv är viktig för individens välmående.

 

Vi erbjuder dig

I rollen som supporttekniker arbetar du med att ge första linjes it-support till Riksgäldens medarbetare. Arbetet utförs med hög servicenivå där du löser ärenden och problem själv eller med stöd av kollegorna. Ärenden hanteras både plats hos användarna, via telefon och via ärendehanteringssystemet. I arbetet ingår också bl.a. installation och konfiguration av datorer, konto- och behörighetsadministration, skriva användarguider och hålla enklare utbildningar till Riksgäldens användare. 

Som helpdesktekniker är du IT-avdelningens ansikte ut mot affärsverksamheten och Riksgäldens användare, vilket ställer krav på god kommunikation, noggrannhet och känsla för service.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.

Helpdeskfunktionen är bemannad mellan kl 08:00 och 17.00 vardagar, vilket innebär att viss schemaläggning förekommer.

 

Din profil

Vi ser att du ska ha erfarenhet inom IT-support och inom en Microsoft on-premmiljö.

Som supporttekniker på Helpdesk är du IT-avdelningens ansikte ut mot affärsverksamheten och Riksgäldens användare, vilket ställer krav på god kommunikation, noggrannhet och känsla för service. Du utrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift.

Det är viktigt att du är stresstålig och benägen att ge service i världsklass. Du är även respektfull i både relationer och sätt att kommunicera samt att du kan anpassa dig till målgruppens behov. Du arbetar lika bra i team som individuellt och har en god social och kommunikativ förmåga.

Då allt arbete inom myndigheten sker med beaktan av risk är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och själv har integritet. Riksgälden är en statlig myndighet och det är därför av stor vikt att du har ett etiskt förhållningssätt med en hög etisk och moralisk kompass.

Tjänsten är säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap är därför ett krav. 

Du ska ha:


• erfarenhet och kunskap från Windows klient
• erfarenhet från Microsoft Office On prem
• erfarenhet av att ha arbetat med Active Directory med konto- och rättighetshantering
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Meriterande:


• erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft Service Manager
• erfarenhet av att ha arbetat med Mobileiron
• erfarenhet av EFOS.

Vi kommer att lägga stor vikt vid pålitlighet och lämplighet till tjänsten samt dina personliga egenskaper.

Övrig information

Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. CV och personligt brev ska vara skrivna på svenska.

Skicka ansökan senast den 17 december 2023. Ange referens 2023/1226 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida.

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning.

För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Tillvén (helena.tillven@riksgalden.se), 08-613 52 43 och kring rekryteringsprocessen HR-partner Maria Themnér, 08-613 46 91 . Fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Lena Niklasson, ST-Riksgälden som nås via växeln: 08-613 45 00.

Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym. 

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske.  

Om Riksgälden
Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens pengar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vårt kontor finns i centrala Stockholm och vi är drygt 220 anställda. Vår vision är att tillsammans göra Riksgälden till en förebild både i Sverige och internationellt. Våra värderingar präglas av öppenhet, trygghet och professionalitet i utförande av vårt arbete. Riksgälden strävar efter att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare, där mångfald, olika erfarenheter, kompetens och bakgrunder tas tillvara. För mer information se riksgalden.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024