IT-supporttekniker till kund i centrala Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Är du en person som motiveras av att hjälpa människor med deras IT-knipor, oavsett om det gäller enklare eller mer komplexa problem? Trivs du i en flexibel miljö där du själv har möjlighet att påverka hur ärenden blir lösta - över telefon eller en trappa upp där användaren faktiskt sitter!? Vi söker efter fler supporttekniker till vår kunds interna IT-supportteam i centrala Stockholm!

Din vardag

Som supporttekniker i vår kunds interna IT-supportteam blir du en del av ett glatt gäng där det dagliga arbetet innefattar att analysera problem och felsöka incidenter. Ärendehanteringen sker främst över telefon, mejl och ärendehanteringssystem. Då många användare sitter i samma byggnad som du kommer du även kunna lösa problem onsite. Ärenden som inkommer varierar en hel del och arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa problem - vilket innebär en riktigt varierande, utmanande och spännande roll! Du kommer hjälpa medarbetare i vardagen med bland annat IT-administration, beställningar, frågor kring IT-system och tjänster. Användarnas plattform är baserad på Windows 10, Office 365, Exchange och Outlook.

Vem är du?

Vi söker dig som är en kommunikativ och social person som alltid strävar efter att ge bästa möjliga service. Utöver det trivs du självklart med att lösa IT-relaterade problem och hjälpa användare i knipor! Vi tror att du har arbetat i en IT-supportroll tidigare där du fått erfarenhet av Windows 10, Office 365, Exchange, Outlook och Active Directory. Det är meriterande om du har grundläggande kompetens inom Windows Server, Nätverk, Linux och ITIL.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024