IT-Supporttekniker till Stora Enso Skog

IT-Supporttekniker till Stora Enso Skog

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person med ett stort intresse för IT och teknik? Vill du vara en del av ett globalt företag som arbetar för en hållbar framtid? Då kan du vara den vi söker!

OM TJÄNSTEN
Stora Enso Skog är en av de globalt största och ledande aktörerna inom skogsindustrin och har verksamheter över hela världen. De är kända för sitt fokus på hållbarhet och innovation och strävar efter att utveckla produkter och lösningar som är miljövänliga och cirkulära. Du som har erfarenhet av IT- eller ärendesupport har nu möjlighet att bli en del av allt detta då Stora Enso Skog söker förstärkning till sitt IT-supportteam i Falun.

Som IT-Supporttekniker på Stora Enso Skog blir du en viktig del av supportteamet och din insats är avgörande för att verksamheten ska flyta på smidigt. Ditt ansvar är att hantera inkommande supportärenden, felsöka och lösa tekniska problem samt vidarebefordra mer komplexa ärenden till rätt tekniker. Din insats kommer att bidra till att användarna kan arbeta effektivt med minimal störning.

Vi söker dig som trivs med att vara spindeln i nätet, som gillar att ha många kontaktytor och som har en naturlig fallenhet för att hjälpa och guida andra samt skapa goda relationer. Med en lösningsorienterad inställning ser du möjligheter snarare än hinder och har förmågan att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att arbeta administrativt både självständigt och i team.

Du erbjuds
- Ett arbete där du kommer att praktisera och utveckla din IT-kompetens
- Chans att vara en del av en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter
- En stöttande konsultchef hos Academic Work under uppdragets gång

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot och registrera ärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem
* Felsöka och lösa problem eller eskalera dem till nästa supportnivå vid behov
* Följa upp ärenden för att säkerställa att lösningar implementeras och användare är nöjda
* Dokumentera lösningar och uppdatera kunskapsdatabasen för framtida referens


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av någon form av ärendehantering eller support
- Har goda kunskaper inom Windows 11, samt Microsoft 365
- Obehindrat talar och skriver på både svenska och engelska då båda språk förekommer i tjänsten

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av IT-support
- Utöver din erfarenhet också har utbildning inom IT
- Kunskaper i ITIL samt ServiceNow

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Social
- Ordningsam
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nyfiken på att läsa mer om Stora Enso Skog? Klicka dig vidare till deras hemsida HÄR!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2025
  • Ansök senast: 26 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010