IT-suppport till myndighet i centrala  Göteborg

IT-suppport till myndighet i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du vara ansiktet utåt för en myndighet och bidra med It support, teknisk problemlösning och ärendehantering? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag som first line supporthos vår kund i centrala Göteborg. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå i 12 månader med chans till förlängning. Det är en heltidstjänst (100%) som utförspå plats i kundens lokaleroch arbetstiden är förlagd till 07-16 eller 8-17.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som första linjen it-support (telefonmottagning) avseende hård- och mjukvara (inkl.mobila enheter) samt behörigheter mm. Detta innebär att ta emot, registrera, kategorisera, felsöka, eskalera och lösa ärenden s.k. incidenter som kommer in till myndighetens it-support. Målet äratt hålla en hög tillgänglighet och att lösa så många ärenden sommöjligt vid första kontakt. Mer tidskrävande ärenden och komplexa problem eskaleras till andra linjens it-support.
Utöver detta kan följande arbetsuppgifter förekomma:
Se till att IT-utrustning fungerar.
Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara.
Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och hårdvara).
Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med data inriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet.
Dokumenterad IT-kunskap Inom MS Windows och MS Office.
Minst ett (1) års aktuell IT-relaterad arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin alt. annan erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig inom kundservice och IT-support.
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.Du ska kunna lämna in två (2) referenser från tidigare uppdragsgivare.

Utöver detta förväntas en god social kompetens och att ha hög servicekänsla gentemot användare. Att du är driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice samt god analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.Du kommer representera som ansiktet utåt mot myndighetens medarbetare och kunden ser gärna att du bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, delar med dig och säkerställer kunskap.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-20.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-175 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2024
  • Ansök senast: 19 april 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024