IT-tekniker / 1st line support

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för vår kunds räkning en IT-tekniker för deras first line support. Vår kund är ett IT-bolag som arbetar med att erbjuda sina företagskunder lösningar inom IT-drift, miljö och support. Utöver de erbjuder de även sina kunder telefoni, video och konferenslösningar.

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ta emot telefonsamtal från slutanvändare. Arbeta med felsökning av windows/windows server (terminalserver) via fjärrstyrning och telefon. Aktivt jobba med ärenden i ärendehanteringssystem. Stötta vid driftsättning av nya kunder.

Vem söker vi
- Du bör ha 1-2 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och arbetat med IT-support
- Erfarenhet av felsökning och windows server
- Arbetat med Microsoft 365, Active Directory och koppling av skrivare/print


Meriterande:

- Fjärrskrivbord
- Telefonvana
- Fjärrstyrning
- Arbetat med Mac och Apple-produkter


Om företaget
Är ett utav Stockholms snabbast växande IT-bolag. De leverera molnbaserade IT, telefoni/video & print som tjänster. De jobbar i team där företagets kunder får en dedikerad teknisk kontakt som tillsammans med deras säljare och Online Support säkerställer kvalité och närvaro i deras leveranser.

Företaget har på 3,5 år gått från en omsättning på 0 kr till 60 miljoner och är i en spännande tillväxtfas.

Anledningen till att vi anser att de har Stockholms coolaste kontor är för att du kan spela shuffleboard, pingis, basket eller spela FIFA eller åka i deras rutschkana när du känner för att ta en aktiv paus i ditt dagliga arbete. Kontoret är beläget i Bromma.

SÖK DETTA JOBB IDAG!
Ort: Bromma, Stockholm

Omfattning: Heltid och tillsvidareanställning hos vår kund

Start: Enligt överenskommelse

Vi tar emot ansökningar omgående och urval sker löpande. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse och vår kund vill tillsätta denna roll omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GOAT Accelerate
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010