IT-tekniker / 2nd line support

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för vår kunds räkning en IT-tekniker för deras 2nd line support som arbetar med ärenden som eskaleras från first line support. Vår kund är ett IT-bolag som arbetar med att erbjuda sina företagskunder lösningar inom IT-drift, miljö och support. Utöver de erbjuder de även sina kunder telefoni, video och konferenslösningar.

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta med ärenden som eskalerats vidare från first line support. Du kommer att dagligen stötta medarbetare som är aktiva inom first line där de tar emot telefonsamtal från slutanvändare och arbetar med felsökning av windows/windows server (terminalserver) via fjärrstyrning och telefon.

Du kommer även delta i olika genomförande av projekt som resurs.

Vem söker vi
- Du bör ha 1-2 års tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och arbetat med IT-support/2nd line support
- Mycket god erfarenhet av windows server, Microsoft 365, Intune och Azure
- Erfarenhet av Sharepoint och filserver


Meriterande:

- Erfarenhet av migrering och driftsättning av IT-miljöer
- Unifi
- Nätverkskunskaper
- Brandväggshantering
- Skrivare/print


Om företaget
Är ett utav Stockholms snabbast växande IT-bolag. De leverera molnbaserade IT, telefoni/video & print som tjänster. De jobbar i team där företagets kunder får en dedikerad teknisk kontakt som tillsammans med deras säljare och Online Support säkerställer kvalité och närvaro i deras leveranser.

Företaget har på 3,5 år gått från en omsättning på 0 kr till 60 miljoner och är i en spännande tillväxtfas.

Anledningen till att vi anser att de har Stockholms coolaste kontor är för att du kan spela shuffleboard, pingis, basket eller spela FIFA eller åka i deras rutschkana när du känner för att ta en aktiv paus i ditt dagliga arbete. Kontoret är beläget i Bromma.

SÖK DETTA JOBB IDAG!
Ort: Bromma, Stockholm

Omfattning: Heltid och tillsvidareanställning hos vår kund

Start: Enligt överenskommelse

Vi tar emot ansökningar omgående och urval sker löpande. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse och vår kund vill tillsätta denna roll omgående.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GOAT Accelerate
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 6 juni 2021

Liknande jobb

Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010