IT-tekniker – Användarstöd - Uppsala Universitet

IT-tekniker – Användarstöd - Uppsala Universitet

Arbetsbeskrivning

IT-tekniker – Användarstöd
Till vår kund Uppsala Universitet söker vi en konsult till uppdraget nedan:
Jobbeskrivning:
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 44.000 studenter, 7.100 anställda och en omsättning på 7 miljarder kronor.
Som IT-tekniker vid enheten för Service och support (SoS) ingår du i Servicedeskfunktionen som ansvarar för IT-support till anställda och studenter. Detta uppdrag inom enheten för Service och
support inriktar sig speciellt mot EBC (evolutionsbiologiskt centrum) och Blåsenhus. Det dagliga arbetet innebär huvudsakligen att fungera som problemlösare och avhjälpa problem med universitetets administrativa system och användares datorarbetsplats via telefon eller e-post. I uppdraget ingår att via ett ärendehanteringssystem dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare. Du svarar på IT-relaterade frågor, eskalerar ärenden, tar emot och lägger beställningar och vid behov upprättar och uppdaterar användarguider, rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet.
Servicedesk ansvarar även för driftövervakningen av de IT-system som driftas vid avdelningen för universitetsgemensam IT och för att hantera och eskalera eventuella incidenter. Gruppen har i hög grad ett gemensamt ansvar för strategiska där alla är med och bidrar.
Kompetenskrav:
Relevant IT-utbildning, minst gymnasienivå, eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig
Goda kunskaper om Windows, MacOS och mobila enheter
Förmåga att kommunicera med skilda grupper inom verksamheten, såsom universitetslärare, studenter, administratörer, systemutvecklare och IT-driftorganisation
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Arbetsuppgifterna ställer stora krav på förmågan att ta egna initiativ och att arbeta självständigt och strukturerat med problemlösning i en miljö där tempot periodvis är högt. Viktiga personliga egenskaper är att du har en positiv inställning, är förtroendeingivande, skapar goda kundrelationer, är lyhörd och hjälper användarna på ett pedagogiskt sätt samt snabbt hittar rätt nivå på samtalet, både tekniskt och tilltalsmässigt. Du bör vara noggrann och effektiv och ha en väl utvecklad servicemedvetenhet.
Då IT-området vid universitetet befinner sig i en övergripande förändringsprocess kommer särskild vikt läggas vid att du är öppen för olika typer av arbetsuppgifter och har viljan och förmågan att följa utveckling och förändring inom teknikområdet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Startdatum: Snarast
Plats: Uppsala Universitet
Arbetstid: Heltid
Språk: Svenska

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationchef Kristina Backlund

Regionchef Pernilla Blomkvist
02358403
Projektledare Clas Vallin
02358605
Förhandlingschef Marita Runquist
02358517
Förhandlingschef Marita Runquist
023-58517
Etableringsansvarig Micke Magnusson
0733051614
Utbildningschef Anna-Carin Herdebrant

Utbildningschef Anna-Carin Herdebrant
0731435266
Regionchef Liselotte Backlund
02358518
Affärsområdeschef Peter Johansson
02358501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 5 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

11 maj 2021

Vi söker flera 1st line supporttekniker!

11 maj 2021