IT-tekniker för support

IT-tekniker för support

Arbetsbeskrivning

Vi söker en IT-tekniker för att arbeta med IT-support i universitetsmiljö i Uppsala.

Avdelningen för universitetsgemensam IT tillhandahåller verksamhetsdrivna, kvalitativa, säkra och effektiva gemensamma IT-lösningar för universitet. Enheten för service och support ger stöd till anställda och studenter i IT- och telefonirelaterade frågor.

Du kommer att stödja enheten för Service och Support. Den huvudsakliga uppgiften är att som it-tekniker arbeta med användarsupport, vilket innefattar installation och felsökning av hård- och mjukvara såväl som rådgivning och användardokumentation. I arbetet ingår att åtgärda ärenden inkomna via universitetets ärendehanteringssystem, samt via besöksmottagning i receptionen. Dokumentera och återkoppla information om status på ärenden och felorsaker för användare.

Nödvändiga färdigheter, kunskaper och erfarenheter

- Flytande svenska i tal och skrift
- 1-2 års eftergymnasial utbildning och ett par års arbetslivserfarenhet
- Hjälpsam och serviceminded
- Erfarenhet av både Mac och PC
- Erfarenhet av telefonsupport och First Line


Kvalificerande färdigheter, kunskaper och erfarenheter

- Erfarenhet av serverdrift
- Erfarenhet av 2nd och 3rd line support
- Erfarenhet av AV, nät, servrar etc


Personliga egenskaper

- Flexibel och kunna balansera mellan interna och kunds intresse
- Ödmjuk och kommunikativ
- Service minded
- God social förmåga


Ytterligare information

Start: ASAP

Anställningsform: visstidsanställning

Längd: 1 1/2 månad

Arbetsbelastning: 100%

Lön: Beroende på erfarenhet.

Hur du ansöker

Vi får ett stort antal ansökningar. För att göra det möjligt för oss att göra en rättvis bedömning är det viktigt att du ägnar lite tid åt att skapa en bra motivering till hur du kommer att lyckas i rollen och varför vi ska välja dig.

Koppla ditt svar till de specifika kraven i arbetsbeskrivningen, hänvisa till dina tidigare uppdrag, anställningar, utbildning och personliga egenskaper och förklara hur de kommer att bidra till hur du kommer att lyckas i rollen.

Ansök med ett flersidigt, tydligt CV, helst i Word-format. CVn där varje tidigare anställning och projekt uppdrag beskrivs i form av mini-fallstudier gör din kompetens tydligare för oss. Se till att alla relevanta färdigheter nämns i ditt CV.

På grund av antalet mottagna ansökningar kan vi inte lämna individuell feedback.

Du måste vara svensk, Nordisk, EU, EES eller Schengen-medborgare eller på annat sätt ha rätt att arbeta för valfri arbetsgivare i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eviture
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 25 april 2021

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024