OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.
Arbetsplats
Anställningen är placerad vid enheten IT-service inom IT-avdelningen som tillhör Malmö universitets gemensamma verksamhetsstöd. IT-verksamheten är en integrerad och utvecklande del av universitetets lärandemiljö. Verksamheten befinner sig i ett expansivt skede och efterfrågan på IT:s tjänsteutbud ökar stadigt. För vidare information om IT se http://mah.se/medarbetare/For-ditt-arbete/IT-service-for-personal/Om-IT-avdelningen/
IT-avdelningen arbetar med support, drift och utveckling av Malmö universitets gemensamma IT-miljö. Målsättningen är att leverera en modern och funktionell IT-miljö för universitetets studenter och personal.
Innehåll och arbetsuppgifter
I rollen som It-tekniker kommer du att arbeta med slutanvändarsupport för PC- och Mac-användare. Du kommer att hantera support och rådgivning gällande verksamhetssystem och universitetets IT-miljö. Du kommer även både tekniskt och pedagogiskt att handleda användare av Malmö universitets IT-tjänster.
I arbetsuppgifterna ingår tekniskt stöd och support i våra salar och digitala mötesrum, undervisning, workshop och seminarieverksamhet, dokumentera och underhålla instruktioner för lärare och administratörer internt inom Malmö universitet.
Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, några års dokumenterad erfarenhet inom området krävs. Du ska ha erfarenhet av tjänsteleveranser inom IT samt Onsite Support.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av arbete med datorer i större nätverksmiljöer och av processorienterat arbetssätt via ITIL. Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office/O365 samt operativsystemen Windows och MAC.
Som person förväntas du vara service- och resultatinriktad och förstår värdet av god service. Du ska ha god analytisk och pedagogisk förmåga. Självklart har du ett gediget intresse för teknik och har förmågan att hantera stressiga situationer samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigt att du är positiv, engagerad och har ett stort personligt driv.
Du behärskar det svenska språket och uttrycker dig väl i tal och skrift.
Upplysningar
Enhetschef, Carin Holmgren, 040-6657514, carin.holmgren@mau.se
Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansökan
Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök".
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast 22-06-23.
Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning, omfattande 100%. Provanställning kommer att tillämpas. Arbetstid regleras enligt avtal. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare
Saco-S: saco-s@mau.se
OFR: Naser Eftekharian, naser.eftekharian@mau.se
SEKO: sekocivil@seko.lu.se
Välkommen med din ansökan!