IT-tekniker Second Line

Arbetsbeskrivning

IDENET är sedan 1992 specialister på att sänka kunders IT-kostnader genom outsourcing och genom att modernisera kunders infrastruktur.

Vi är specialister inom infrastruktur vilket innebär att vi arbetar med allt från förstudier till projektgenomföranden och drift. Många av våra förändringsprojekt är t.ex. serverkonsolidering eller framtagande av standardplattform vilket i många fall innebär införande av de senaste produkterna från Microsoft.

Vi är ett av Stockholms mest namnkunniga företag inom Microsofts infrastruktur med gott om goda kundreferenser. Vi är managed partner till Microsoft och utnämnda till GOLD Certified Partner.

Läs gärna mer om oss på www.idenet.com

Vi expanderar och söker nu ytterligare en medarbetare till Second Line Support i vår Servicedesk.

Vi söker dig som är en senior tekniker med genuint intresse av IT, problemlösning och social kontakt med kunder. Du kommer som en del i vår Servicedesk att kommunicera med slutanvändare som har allehanda IT-relaterade problem och se till att vi håller en hög servicenivå. Då du kommer att ha en tät kontakt med våra kunder via remoteverktyg, e-post och telefon är det mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet.

Serviceorganisationen består idag av tre linjer: 1st, 2nd och 3rd. Antalet tekniker i vår 2nd-line är idag 8 personer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att lösa våra kunders IT-problem, men även att arbeta med beställningar och projekt. I denna roll som tekniker på 2nd-line så ingår det i tjänsten att man besöker våra kunder. Antingen på schemalagda tider eller vid akuta behov. Resor kan förekomma både nationellt och internationellt. Majoriteten av våra kunder finns i Stockholmsområdet, men vi har även kunder som finns utspridda globalt.

Vi är starkt inriktade på produkter från Microsoft och ligger i framkanten vad gäller implementeringen av nya Microsoftprodukter.

Kriterier som vi vill ska uppfyllas är:

- Du ska vara en driven tekniker som är generalist inom Microsofts produkter.
- Du ska ha dokumenterade erfarenhet av liknande tjänster.
- Du ska vara van i att uttrycka dig på engelska ? både muntligt och skriftligt.
- Du ska vara kundorienterad och pedagogisk.
- Du ska vara van att arbeta efter uppsatta rutiner.
- Du ska vara positiv och socialt kompetent.

Meriterande är:

- Kunskaper i finska språket.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som medarbetare hos Idenet erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi är ett lyhört företag där dina idéer och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vi sitter i trevliga lokaler på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.
Detta är en heltidstjänst och vi tillämpar provanställning.

Är du den vi söker blir vi glada om du sänder din ansökan till: hr@idenet.com. Vänligen skriv i ämnesfältet "Second Line".

Ange gärna ditt lönekrav i ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

PCST Manger Andrea Moroni
0704290162

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Idenet AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 april 2015

Besöksadress

Norra Stationsgatan 93
None

Postadress

Norra Stationsgatan 93
STOCKHOLM, 11364

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024