IT-tekniker, servicedesk

Arbetsbeskrivning

Hos oss i Motala kommun har ett bra yrkesliv två sidor - ett spännande jobb, där du kan utvecklas och påverka men också bra livskvalité och en rik fritid. Våra kärnvärden, öppen, stolt och nyskapande sammanfattar hur vi arbetar tillsammans och hur vi möter vår omvärld. Ökad mångfald, på våra arbetsplatser, är för oss ett mål och ett medel för bättre service och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder.

Kommunledningsförvaltningen består av enheterna stab, kansli, ekonomi, personal, stadsbyggnad och IT. Förvaltningen ska på kommunstyrelsens uppdrag bl a initiera, driva, samordna och följa upp kommunala strategier. Sammanlagt har förvaltningen ca 90 medarbetare.

IT-enheten tillhör Kommunledningsförvaltningen och ansvarar för drift och utveckling av kommunens IT-infrastruktur samt telefoni. I IT-infrastrukturen ingår bland annat kommunens fibernät, central drift, av verksamhetssystem och klientplattform. IT-enheten har 22 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
I IT-enhetens servicedesk är du första kontakten för våra kunder vid felanmälan, beställningar och frågor. Du ingår i en grupp på tre personer som tillsammans bemannar servicedesktelefonen, hanterar inkommande ärenden samt fortlöpande löser och dokumenterar ärenden i vårt ärendehanteringssystem.

KVALIFIKATIONER
Du har fullgjord gymnasieutbildning gärna inom IT. För den här tjänsten är det meriterande med flerårig erfarenhet av arbete i servicedesk. Du bör ha goda kunskaper inom IT i allmänhet och gärna om Microsofts programvaror, t.ex. Outlook/Exchange. Det är meriterande om du tidigare har jobbat i 2nd line.

Du är självklart serviceinriktad och drivs av en vilja att hjälpa våra kunder. Arbetet innehåller både kommunikation och dokumentation därför krävs att du är tydlig samt behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Stundtals har vi hög belastning och då bör du vara stresstålig.

För att kunna lösa de ärenden som kommer in ser vi att du har en god samarbetsförmåga både internt mot enheten samt externt mot våra kunder. Det är viktigt att du brinner för att ge service och visar detta gentemot kund och visar gott omdöme vid t.ex. muntlig eller skriftlig kommunikation och hur du bemöter kund.


ÖVRIGT
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Motala med sina drygt 43 500 invånare är en aktiv och öppen sjöstad som gnistrar av aktivitet och framtidstro. Det är lätt att njuta av friluftsliv, unik natur och sjöstadskänsla året runt. Vårt läge vid Vättern ger oss möjligheter många bara drömmer om. Vid sidan av populära Varamobaden, norra Europas största insjöbad, finns ytterligare 150 sjöar i vår kommun. I Motala har, på ett eller annat sätt, nästan allt med vatten att göra och där det finns vatten och vattenvägar samlas människor. Sjöstaden Motala är också startplats för Göta Kanal och för Vätternrundan. Varmt välkommen till Motala, Östergötlands sjöstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Per-Anders Jansson
0141-22 24 49
Fackliga organisationer ring växeln
0141-225000
Gruppledare utveckling Mats Andersson
0141-22 33 97
Rekryteringskonsult Johan Rajer
0141225000
Driftchef Tommy Norlund
0141225000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala kommun, IT Motala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 december 2016

Besöksadress

59186 Motala
None

Postadress

None
Motala, 59186

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024