OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Vi söker en person som har intresse för att arbeta med IT-teknisk support.
RGS IT Servicedesk arbetar för att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Vårt mål är att lösa så mycket som möjligt på distans. Vi jobbar i huvudsak med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla t.ex. patientuppgifter.
Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
ARBETSUPPGIFTER
Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära att bemanna Region Hallands IT Servicedesk – Teknisk support:
• Telefonsupport – registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport – granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp – vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Dina sekundära arbetsuppgifter kommer innebära att delta i utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har som lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena. Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office är ett krav. Kunskap om TCP-IP nätverk och AD samt om Region Hallands IT-miljö är meriterande. Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen eller liknande är också meriterande.
Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer vikten att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.
Mycket goda kunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift förutsätts. Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.
B-körkort erfordras.
ÖVRIGT
Löneanspråk anges i ansökan.
Ansökan skall vara skriven på svenska.
Välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Åberg avdelningschef
073 805 15 20
Erik Möller förvaltningschef
072 - 716 24 40
Bojana Radovanovic Simeon, avdelningschef
070-540 65 67
Avdelningschef Bojana Radovanovic Simeon
035-13 65 58
För frågor angående området läkemedelshantering
0725-30 16 10