OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linjenätet omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien och runt Storbritannien.Antalet anställda uppgår till cirka 5 700 där en majoritet arbetar med service och försäljning.Läs mer på www.stenaline.com.Teknisk Service ansvarar för klientmiljön inom Stena Lines samtliga 18 färjelinjer och 34 kontor i norra Europa.Klientmiljön är centraliserad och styrs till stora delar från Göteborg via ett antal verktyg såsom FastTrack, BigFix, Citrix och Trend antivirus mfl.Flertalet av de centrala applikationerna är publicerade via en Citrix-farm där visst arbete kan ske.Arbetet innebär service och installation av PC, kassor, Windows terminaler, Windowstelefoner, skrivare samt kringutrustning och tillhörande applikationer.Fel loggas i ett felhanteringssystem kallat Remedy och hanteras via en intern process där du själv ansvarar för att lösa dina uppgifter.Arbeten utförs ofta i projektform där du kan komma att fungera både som projektdeltagare och delprojektledare.Gruppen utför även visst arbete inom nätverksområdet och då på LAN-nivå.Arbetet kan innebära såväl resor samt beredskapstjänstgöring utöver ordinarie arbetstid.Vem är du?Är du personen som klarar ett stundtals högt tempo med många bollar i luften, men samtidigt kan prioritera hög servicenivå till kunden?Då är du sannolikt den IT-tekniker vi söker.Vi tror att du har en teknisk utbildning samt mycket goda PC-kunskaper eller liknande.Vi ser att du har en stor personlig drivkraft, lätt för att lära ny teknik och att fungera i grupp.Vi värdesätter en hög servicekänsla för kunden och att du ser en utmaning i kundmötet.Erfarenheter från att ha arbetat inom serviceyrke, utomlands eller med Windows i större nätverk är meriterande.Du har körkort samt goda kunskaper i Engelska. Ansökan Tjänsterna är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.Du är välkommen med din ansökan senast fredagen den 11 januari 2008.Tjänsten söker du via www.stenaline.com. Kontaktpersoner: