IT-tekniker till 2nd line support

IT-tekniker till 2nd line support

Arbetsbeskrivning

Vi på Centric söker nu dig som vill vara med på en spännande resa i rollen som 2nd line supporttekniker hos vår kund, ett spännande IT-bolag i Kista.
 Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
 Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i företagets 2nd line-gruppering och hantera ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta supportering och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som t.ex. Microsoft Office 365, Windows server 8/12/16.

Utöver det kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory, övervakning och felsökning av nätverk och skrivare.

Din profil och kvalifikationen
För att passa för rollen så har du minst 2 års erfarenhet av liknande arbete. Som person är du service minded, kunnig och självgående. Du har en god social förmåga och kan ta olika typer av människor. Du prioriterar kundnyttan och har ett affärsmässigt synsätt. Då du i flera fall kommer att ha en direktkontakt med användaren behöver du kunna uttrycka dig flytande i tal och skrift på både svenska och engelska.

Krav
- Goda kunskaper inom SCCM/Endpoint Manager
- Goda kunskaper inom Active Directory och GPOer
- Goda kunskaper inom Exchange / Office 365
- Goda kunskaper inom Windows Server 2008/2012/2016/2019
- Goda kunskaper inom Windows 7-10
Meriterande
- Azure
- Grundläggande kunskaper inom Citrix
- Körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 6 oktober 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024