IT-tekniker till Axiell i Lund

IT-tekniker till Axiell i Lund

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som IT-tekniker och känner dig redo att ta nästa steg i din karriär till en roll med stora utvecklingsmöjligheter? Då kan detta vara för dig!

Axiell Group söker en IT-tekniker som vill arbeta med intern 1st/2nd line-support. Tjänsten innebär ett stort ansvarsområde och du kommer bland annat att säkerställa att företagets interna IT motsvarar Axiells behov, både kortsiktigt och långsiktigt. Du kommer tillsammans med din kollega inom intern IT arbeta för att samtliga ärenden får en passande respons och för att standardiserade arbetssätt rullas ut till Axiells medarbetare. 

Axiell är ett globalt företag med kontor  runt om i världen. Vi arbetar mot bibliotek, museum, arkiv, skolor, förlag och detaljhandlare i 55 länder och vår innovativa digitala plattform transformerar sättet dessa organisationer arbetar på. Vi hjälper dem hantera sina samlingar, uppmuntra till läsning, preservera kulturarv, förbättra förutsättningar för lärandet samt öka engagemanget med allmänheten.

Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo där du utvecklas både som person och i din profession, och där du får möjlighet att vara med och bidra till Axiells fortsatta framgång. Inom Axiell tror vi att medarbetare som mår bra också presterar bra och vi har en kultur som präglas av energi och engagemang, där vi tillsammans bygger produkterna som hjälper våra kunder nå sina mål. Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal och vi satsar på olika typer av personalförmåner och gemensamma aktiviteter, så som friskvårdsaktiviteter och inspirerande föreläsningar.

Ansvarsområden
I din roll som IT-tekniker kommer du att administrera och på egen hand lösa ärenden, eller eskalera vidare till rätt person. Du kommer också att övervaka både manuella och automatiska system, kommunicera med kunder och standardisera internationell verksamhet inom intern IT. Du kommer tillsammans med din kollega att utveckla ärendehanteringssystemet och definiera samt rulla ut processer inom intern IT.
Du kommer också att: 


Säkerställa att interna och externa kunders IT-frågeställningar och problem hanteras på ett professionellt, tids- och kostnadseffektivt sätt
Administrera och hantera inköp
Hantera certifikat och licenser 
Installera och konfigurera hårdvara relaterad till kontor, både i Sverige och internationellt 
Administrera telefonin 
Onboarding och offboarding 
Dokumentation av system och incidenter


Kvalifikationer
Din bakgrund
Vi söker dig som har följande erfarenhet: 
+2 års erfarenhet av arbete i en liknande roll 
Goda kunskaper inom Active Directory 
Goda kunskap inom Windows-miljön
Goda kunskaper inom Office 365 
Flytande på svenska och engelska i tal och skrift 

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med licensavtal.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är självgående, initiativtagande och kommunikativ. Vi ser gärna att du är driven och har en vilja att både utvecklas själv, och utveckla support-delen hos Axiell. Vidare så ser vi också gärna att du är strukturerad, driven och har förmågan att ha flera bollar i luften.

För att trivas i rollen krävs det att du är serviceminded, stabil och du är inte rädd för att hugga i där det behövs. Då du kommer att ingå i ett team är det viktigt att du är duktig på att samarbeta och trivs med att arbeta i en grupp.

Ansökan
Axiell samarbetar med Randstad Technologies i den här rekryteringen. För frågor får du gärna kontakta rekryterare Sally Hansen: sally.hansen@randstad.se, 070-148 35 81.
 
Ansök via vår hemsida: https://www.randstad.se/technologies
 
Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi kontaktar kandidater och intervjuar kontinuerligt under processen och denna roll kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Axiell är ett svenskt bolag som var först i Norden med att skapa ett bibliotekssystem. Sedan mitten av 1980-talet har vi fortsatt att utveckla system och tekniskt avancerade och innovativa lösningar till bibliotek, skolor, arkiv, museer och offentliga myndigheter. Idag finns våra kunder i 55 olika länder och vi har 28 kontor över hela världen men vårt huvudkontor finns i Lund, Sverige. 

Vår kärnverksamhet är att utveckla mjukvara som arrangerar, organiserar och delar med sig av samlingar och kunskap runt om i världen. Våra lösningar hjälper ca 11 000 kunder i en värld som blir alltmer digitaliserad för varje dag att uppmuntra till läsning, bevara kulturarvet, hantera sina samlingar, förbättra förutsättningarna för lärande – kort sagt att öka sitt engagemang i samhället.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

SUPPORTTEKNIKER

15 maj 2024