OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kunskap, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
IT-avdelningen består av ca 80 medarbetare fördelade på fyra enheter
ARBETSUPPGIFTER
IT support till personal inom Region Halland och vårdgivare som är anslutna enligt vårdval Halland. Arbetet är väldig brett och varierande. Främst jobbar vi med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. Vår miljö är baserad på Windows 7.
Vikariatet gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka, servicedesken har öppet mellan 7-17 så arbetstiderna kan variera under veckan.
• Telefonsupport – registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport – granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp – Vår servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Du kommer att ingå i en avdelning där kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
KVALIFIKATIONER
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus är meriterande
Arbetslivserfarenhet
• Arbete med likande uppgifter är meriterande
Personliga egenskaper
• Lösnings fokuserad
• Ett gott kundbemötande
Språkkunskaper
• God kommunikativ förmåga i svenska språket tal och skrift
Datorkunskaper
• Teknik och datorintresse
• Kunskap om Windows och MS Office miljö är meriterande
• Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande
Körkortskrav
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Åberg avdelningschef
073 805 15 20
Erik Möller förvaltningschef
072 - 716 24 40
Bojana Radovanovic Simeon, avdelningschef
070-540 65 67
Avdelningschef Bojana Radovanovic Simeon
035-13 65 58
För frågor angående området läkemedelshantering
0725-30 16 10