IT-tekniker till kund i Umeå!

IT-tekniker till kund i Umeå!

Arbetsbeskrivning

Här får du med ett intresse och kunskap inom IT en chans att jobba i en kundnära roll för att hjälpa till att skapa den bästa möjliga IT-miljön för användare! Har du dessutom kunskap av Windowsoperativet och felsökning och vill bli en del av en större aktör i Umeå? Läs mer och ansök direkt då vi arbetar löpande med urval!

OM TJÄNSTEN
I rollen som IT-tekniker inom kundsupport kommer du tillhöra ett större team inom First- och Secondline support. Här arbetar man nära kund med olika supportrelaterade frågor samt med felavhjälpning inom olika PC-områden. Detta är en stor möjlighet för dig med ett gediget intresse inom IT att få chansen att utvecklas.

Du kommer att vara anställd som konsult hos Academic Work och jobba hos vår kund. Uppdraget börjar omgående och framtill november 2025 men om alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda möjligheter till förlängning.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med dina kollegor i teamet att ansvara för IT-driften hos kunder. Du kommer till exempel att


* Arbeta med support och felavhjälpning av den lokala pc-miljön ute hos kund och via telefon/kundsupport
* Utföra arbete inom First line kundsupport och Second line "on site"
* Installera datorer mm. inom olika verksamheter och skolor
* Hantera beställningar och installationer och felsökning


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen, gärna inom teknisk inriktning
- Har goda kunskaper inom Windowsoperativet samt kunskap inom felsökning
- Kan obehindrat kommunicera på svenska, detta för att kunna ha dialog med användare.

Vi ser det som meriterande om man har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support. Det är även positivt om du bor/har anknytning till Umeå.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Social

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2025
  • Ansök senast: 4 maj 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010