IT-Tekniker till kundsupport

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret ,IT-Avdelningen.

Ett nytt kommunledningskontor bildades den 1 januari 2007, med ca 120
medarbetare.Förvaltningen består under kommundirektörens ledning av en
stab samt av nio avdelningar; juridik, kansli, IT, näringsliv, turism,
kommuninformation, mark- och exploatering, ekonomi och personal.Inom
personalavdelningen finns kommunens inbyggda företagshälsovård.

"I Skåne Nordost arbetar vi i ett nätverk för Tandemrekrytering".


Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga uppgifter blir att ingå i en kundsupportsgrupp som utgör
första kontakt mellan IT-avdelningen och slutanvändare samt svarar för
vissa tekniska lösningar genom arbete inom följande
områden:
- Telefonsupport
- Fjärrsupport
- Användar-och registerhantering
- Installation, felsökning och övervakning
- Dokumentation

Kvalifikationer:
Du bör ha minst gymnasieutbildning med IT inriktning, ha ett strukturerat
arbetssätt och fungera väl i ett team.Du har djup förståelse för kunders
problem, är stresstålig och har viljan att lösa tekniska problem.Du måste
vara serviceinriktad, kunna arbeta självständigt, ha mycket god social
kompetens och vana vid att arbeta med människor.Du bör även ha goda
kunskaper inom följande områden:
- PC-kunskaper, både hård-
och mjukvara
- MS Windows 2000/XP/Vista
- MS Office
- Nätverk

Flytande språkkunskaper i svenska samt bra engelska.

Kunskaper inom följande områden, Active
Directory, Image/Deployment-hantering, MSI-paketering, SCCM (SMS),
mobiltelefoni, IP-telefoni, mm.

Övrigt:
Resor kan förekomma såväl inom som utom kommunen, körkort är därför ett
krav.

För mer information, ta kontakt med
Agne Harrysson, IT-Supportchef

För facklig information, ta kontakt med
Björn Andersson, SACO,
Eva Hofbauer, SKTF

Skicka din ansökan till:
Kristianstads kommun
IT-avdelning
Västra Storgatan 10-12
291 80 Kristianstad

Sammanfattning

Liknande jobb


Nätverksadministratör

Nätverksadministratör

16 maj 2024