IT-tekniker till Regionservice Servicecenter

IT-tekniker till Regionservice Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för IT samt service och bemötande? Då kan detta jobb vara helt rätt för dig
Servicecenter tar emot felanmälningar, beställningar samt ger support och förmedlar ärenden inom IT, vård- och administrativa system, fastighetsfrågor, telefoni, städ och transport. Till oss kommer också alla medarbetare och kommunanställda för att få sitt eTjänstekort utfärdat. Vi är ungefär 40 kollegor som geografiskt finns placerade på Universitetssjukhuset Örebro.
Servicecenter består av enheterna Första linjen och eTjänstekort, IT- och telefonisupport samt Systemsupport. Som medarbetare inom IT- och telefonisupport kommer du främst arbeta med inriktning mot IT samt ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecenter. Gemensamt för oss är vår mycket höga serviceanda. Ett gott bemötande och en bred kunskap om Region Örebro län som helhet kännetecknar vårt glada gäng.

Inom Shared Service Center finns avdelningarna Servicecenter, Telefonväxeln, HR-administration, Ekonomiavdelning och Lön- och pensionsadministration.
Shared Service Center erbjuder dig en professionell arbetsplats som är utvecklingsorienterad och som gillar smarta och effektiva lösningar. Vår ledstjärna är: digitalt först! Tillsammans är vi cirka 140 medarbetare som gillar att samarbeta både internt inom området och med våra partners i regionen. Varmt välkommen till oss!
Mer information om Shared Service Center finns på Region Örebro läns webbsida.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.


IT-tekniker till Regionservice Servicecenter

Arbetsuppgifter

Gruppen IT- och telefonisupport, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret.
När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.

Övrig information

Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Kvalifikationer

Du har minst gymnasial utbildning med inriktning mot IT, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska tidigare ha erfarenhet av att arbeta i en supportfunktion med inriktning mot IT. Vi ser också att du har goda kunskaper inom Windows 10, nätverk, telefoni, mobila enheter, och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö, erfarenhet av användaradministration i Active Directory och Microsoft 365.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du trivas med kundkontakter, vara serviceinriktad och kunna ge ett professionellt bemötande till våra användare. Du är social och har lätt att kommunicera och samarbeta med andra. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi är övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten. Du har stor respekt för andra människor och vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga erfarenheter och egenskaper.

Ansökan

Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer här

Vill du veta mer om vad vi erbjuder dig eller hur det är att leva och bo i vårt län.

https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

Daniel Ingelse, Enhetschef 019-6026071
Fackliga företrädare:
Vision Isabell Karlsson 019-602 27 55

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Larsson, Ing-Marie

Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill

Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Örebro län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Besöksadress

se hemsida
None

Postadress

Box 1613
Örebro, 70116

Liknande jobb


IT-tekniker mot nätverk

IT-tekniker mot nätverk

10 december 2024

IT-tekniker

IT-tekniker

11 december 2024

12 december 2024

12 december 2024