IT-tekniker till vår Servicedesk

IT-tekniker till vår Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en serviceinriktad, lösningsorienterad och nyfiken person som vill spela en mycket betydelsefull roll för leveranserna mot våra kunder, då är du kanske vår nästa It-tekniker.

Om rollen

Som It-tekniker använder du dina kunskaper till att lösa uppgifter inom vårt affärsområde IT som består av it, telefoni samt dokument (copy) hos våra kunder. Dina uppgifter blir att ge kunder förstklassig service och skapa mervärde genom att säkerställa funktioner och behov på ett snabbt, enkelt och professionellt sätt. Du hanterar inkommande incidenter och tjänsteförfrågningar via vårt ärendehanteringssystem, via telefon och mail samt i förekommande fall på plats. Du kommer att orientera dig i Microsoft miljöer och lösa ärenden på klienter samt enklare art på servrar och nätverk. Felsökning hör till vardagen och kan omfatta många av våra tjänster och leveranser. Vi kan stoltsera med en mycket hög kompetens i vår Servicedesk. När ärenden blir för komplexa eller för tidskrävande har vi en proffsig 2:nd line på avdelningen som du eskalerar ärendet vidare till.

Beskrivning av dig
Du har ett brinnande intresse för IT och kunden, och förstår att du kan göra underverk genom ett engagerat, trevligt, kvalitativt och snabbt bemötande. Du är initiativtagande och vägledande för våra kunder och kan se och föreslå förbättringar som underlättar kundernas vardag. Du kan arbeta självständigt och effektivt, men är en lagspelare som gärna ställer upp för ditt team, det är tillsammans vi gör det!

Du är nyfiken, vill ständigt följa utvecklingen och är inte rädd att ta dig an nya utmaningar. Detta kan vara ett ypperligt tillfälle att komma in i ett företag där det finns stora karriärmöjligheter.

Kompetenser och erfarenheter 

- Grundläggande nätverk 
- Microsoft365 
- Kunskaper i serverfunktioner som Remote Desktop Services och Active Directory
- En flytande nivå i svenska
- Gärna en eftergymnasial utbildning inom IT
- Gärna något års erfarenhet av liknande arbete


Om Teleservice
Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Vi erbjuder dig

En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade och supertrevliga kollegor

Ett nära och lyhört ledarskap

Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.

Ett attraktivt förmånspaket

Tror du att du är vår nya kollega?

Ansök då gärna redan idag, dock senast den 15 december. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef Mattias Nicklasson mattias.nicklasson@teleservice.net

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Carlsson
0416-585138

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Teleservice Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Västergatan 14, Sjöbo
None

Postadress

Västergatan 14
Sjöbo, 27523

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024