IT-tekniker/1st line support till Frösunda Omsorg

IT-tekniker/1st line support till Frösunda Omsorg

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en framtidsbransch som fokuserar på några av samhällets viktigaste funktioner? Vi söker nu en serviceinriktad IT-tekniker/1st line support till vår växande IT-avdelning!

Om Frösunda Omsorg och Norlandia
Frösunda Omsorg och Norlandia Health & Care Group ingår båda i ägarsfären Adolfsen Group och erbjuder tillsammans ett brett och unikt tjänsteutbud av vård- och omsorg, förskola samt stöd och service till personer med funktionsvariationer. Våra verksamheter finns representerade runt om i hela Sverige och vår drivkraft är att leverera högsta möjliga livskvalitet till människor med behov av stöd och hjälp. Hos oss finns stora möjligheter att både utvecklas, anta nya utmaningar och varje dag få göra skillnad i människors liv.

Du kommer att tillhöra Frösunda- och Norlandias gemensamma IT-avdelning som i dagsläget består utav 11 medarbetare uppdelat på Drift/Support och Förvaltning. Du rapporterar direkt till supportchef och CIO. Avdelningen är belägen på huvudkontoret i Solna men med flexibiliteten att jobba på distans vid behov.

Beskrivning av tjänsten som IT-tekniker/1st line support
Som IT-tekniker på Frösunda Omsorg AB har du en varierande roll. Du kommer främst att jobba med användarsupport, mjukvara, hårdvara, support för nätverk, Windows, skrivare etc. Därför söker vi en person med bred kunskap och intresse för IT. Rollen innebär främst first-line arbete, men arbetet kan även förläggas vid second-line vid behov.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter
Hantering av hårdvara (datorer, nätverksutrustning etc.)
Support via telefon och ärendehanteringssystem.
Felsökning på plats i Stockholmsområdet.
Medverka vid uppstarter av verksamheter.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du vara en del av en prestigelös och trevlig arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter där du kommer att få möjlighet att utvecklas både kunskapsmässigt och personlighetsmässigt. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har kollektivavtal.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet och kunskap av felsökning av nätverk
God kunskap av Windows och PowerShell
Goda kunskaper om IPv4
Kunskap om Meraki är meriterande
Goda IT-kunskaper och ett genuint intresse för datorer och nätverk
B-körkort är meriterande

Vi söker dig som är prestigelös i ditt arbete och är bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Du är bra på att ta egna initiativ och är inte rädd för att söka reda på lösningar på egen hand. Att kunna prioritera och hantera sin egen arbetsbelastning är något vi värderar högt. Självklart bidrar du även med ett trevligt arbetsklimat.

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning.
Sysselsättningsgrad: 100%.
Arbetstid: Kontorstid, ev kvällar vid uppstarter av nya verksamheter.
Tillträde: Enligt överenskommelse.

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:

Benjamin Ernryd, CIO
Tel: 010-130 51 15 Mail: benjamin.ernryd@frosunda.se
Stefan Orsmark, Supportchef IT-avdelningen
Tel. 010-130 3123 Mail: Stefan.orsmark@frosunda.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frösunda Omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2021
  • Ansök senast: 27 mars 2021

Liknande jobb


3 juni 2024

IT Support Engineer

IT Support Engineer

3 juni 2024

Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024