IT-tjänsteförvaltare Service Desk

Arbetsbeskrivning

På SLs IT-avdelning förvaltar vi 1700 teknikutrymmen och IT-investeringar med ett återanskaffningsvärde på en miljard kronor.Vi är ungefär 60 specialister på denna utpräglade expert- och beställarfunktion.Hos oss finns många exempel på verksamheter som är beroende av IT på hög nivå och som är helt avgörande för kollektivtrafiken i Stockholm.Det gäller inte minst själva trafiken där bussar och tåg just nu genomgår en förvandling till rullande datacentraler.Vi har precis avslutat en upphandling av ett nytt avtal för IT-drift och behöver förstärka våra personella resurser inom Driftgruppen. Dina arbetsuppgifter [ Som IT-tjänsteförvaltare får du ansvar för tjänsteområdet Service Desk .Du arbetar i en beställarroll med bland annat kravinsamling, kravställning samt uppföljning och utveckling av ingångna avtal för drift och underhåll av tjänsteområdet. Du kommer att ansvara för förvaltningsplaner och rutiner för förvaltningen och arbetar med uppföljning av våra leverantörers åtaganden.Du föreslår förbättringar av metoder och rutiner i dialog med användare och beskriver önskemål och krav i specifikationer.Du deltar i projektmöten där du aktivt driver frågor inom ditt område.Som tjänsteförvaltare är du en viktig länk mellan leverantör, projekt, användare och driftorganisation vid diskussioner om leveranser och driftlösningar. I dina arbetsuppgifter ingår även att utgöra ett stöd internt inom SLs olika verksamheter i samband med avrop och användande av IT-tjänsterna.Du deltar också i budgetarbetet.Du kommer att rapportera till IT-Drift chef. Bakgrund För att lyckas med detta bör du ha praktisk erfarenhet av att ha arbetat i en service desk inom en IT-organisation.Då tyngdpunkten i tjänsten läggs på leverans och uppföljning av SLA och statistik vill vi också att du har erfarenhet av ITIL processer och rutiner.Du har en väl utvecklad servicekänsla i din kontakt med leverantörer och partners.Du har lätt för att samarbeta och har ett affärssinne då du kommer att ha många kontakter internt och externt.Erfarenhet av outsourcingavtal är meriterande liksom vana att arbeta i projektform. Det nya driftavtalet ställer förändrade krav på Driftgruppen.Har du ett gediget intresse för och vill vara med och påverka och utveckla en beställarorganisation kan vi erbjuda ett intressant jobb för dig.Vi värdesätter att du delar SLs värderingar - Samverkan, Ansvar, Förtroende och Engagemang, vilka ska bidra till en kultur som starkt stöttar våra mål och som bidrar till en positiv anda i det dagliga jobbet. Din ansökan Välkommen med din ansökan till oss genom att klicka på Ansök Nu-knappen.Vi kallar till intervju löpande dock senast den 18 mars. Välkommen med din ansökan! Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


16 maj 2024

16 maj 2024