IT/Kundsupport i Alingsås

IT/Kundsupport i Alingsås

Arbetsbeskrivning

Har du ett extra stort intresse inom teknik och IT, men som också vill arbeta väldigt kundnära i en roll där du får ta mycket ansvar och utvecklas på sikt? Då kan du vara den vi söker! Experis söker nu dig som är driven till ett uppdrag hos vår kund i Alingsås. Sök redan idag, då vi gör urval löpande.

Ort: Alingsås
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: 100 %, med start hos Experis och kan på sikt bli hos företaget där uppdraget är
Start: januari 2021





Om företaget

Företaget arbetar inom digital kommunikation. De utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till personliga och starkare kundrelationer. Kärnkompetensen är att hantera stora volymer variabel data och distribuera den på rätt sätt, i rätt tid, i rätt kanal till rätt person. Företaget talar gott om sin interna kultur och de letar efter dig som ska komma in och bli en del av deras team och trivas på lång sikt.

Hur ser arbetet ut?

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Experis, och ditt uppdrag är på plats hos en av våra uppdragsgivare. För detta uppdrag finns det chans att på längre sikt gå över till en anställning hos kunden.

Kunden är i en spännande förändring där de ska börja att arbeta med sin helpdesk på ett nytt sätt. Du som ska sitta i deras första linje av support kommer att få arbeta med företagets kunders komplexa IT-tjänster där ditt ansvar är att supportera vid behov, antingen vid incidenter eller när kunden vill vidareutveckla sina tjänster.

Mer information om tjänsten och företaget ges vid en personlig (och i nuläget digital) intervju! Upplärning hos företaget kommer att ske fysiskt.

Vem är du?

Eftersom IT-tjänsterna är kundspecifika kommer du få gedigen upplärning på plats, men för att du ska trivas i rollen ser vi att du är du är självgående, lättlärd och nyfiken på att lära dig komplexa tekniska IT-miljöer för att få en bredd och samtidigt ett djup i rollen. I din roll kommer du att supportera IT-kunniga användare där ni behöver kunna tala samma språk på ett bra sätt.

För att lyckas med arbetet ser vi att också du är:

* Gymnasiekompetens eller motsvarande
* Minst 3 års erfarenhet från arbete inom Kundtjänstfunktion
* Djup kompetens inom teknisk support, ex helpdesk, Service Desk eller liknande
* Stor erfarenhet av kommunikationslösningar, filformat, filspecifikationer, kommunikationssätt etc
* Erfarenhet av att arbeta med outsourcing och kundkonfiguration
* Flerårig erfarenhet av olika typer av ERP- och ärendehanteringssystem
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Kunskaper i Danska, Norska och Finska ses som meriterande

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2021
  • Ansök senast: 2 februari 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024