JKS Golv AB och Nättraby Kakelservice AB söker en löneadministratör 

JKS Golv AB och Nättraby Kakelservice AB söker en löneadministratör 

Arbetsbeskrivning

Är lön, ekonomi och siffror din specialitet? Har du aldrig missat en födelsedag, namnsdag eller ett jubileum? Trivs du med att arbeta med och för människor? Då är du mer än välkommen att arbeta med oss på JKS Golv AB och Nättraby Kakelservice AB!  


Vi söker en löneadministratör till vårt familjära kontor i Växjö. Här kommer du ansvara för lönearbetet för JKS Golv AB och dotterbolaget Nättraby Kakelservice AB. Tjänsten är ny och din att forma, du är experten! Du har arbetat med lön och lönesystem, gärna i byggsektorn och med ackordslöner, och när det inte finns mer löner kvar att administrera hjälper och stöttar du dina kollegor. I arbetet kommer du att ställas inför spännande uppgifter med stort ansvar och många utvecklingsmöjligheter.

 

Dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer bland annat att innefatta: 


- Bereda och sammanställa löner för tjänstemän och kollektivanställda.
- Hantera anställningsavtal, reseräkningar, tidrapporter, frånvaro och rapportering till myndigheter. 
- Administrera avstämningar och systemrelaterade uppgifter inom lön. 
- Besvara lönerelaterade frågor ifrån personalen.
- Arbeta fram stödjande processer och rutiner, samt dokumentera och implementera dessa i organisationen.  
- Ta fram statistikunderlag för bl.a. sjukfrånvaro, övertid samt ackordslön.  
- Behjälplig med övriga löpande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. 

 

Vi ser gärna att du har: 


- Yrkeshögskoleutbildning inom lön och-/eller redovisning, eller motsvarande utbildning eller erfarenhet.  
- Erfarenhet av affärssystemen Kontek och Navision.

 

Vi söker dig som är engagerad, målmedveten och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Tjänsten är en direktrekrytering och vi har valt att samarbeta med TopWork, vilket innebär att TopWork sköter hela rekryteringsprocessen. Vid ev. frågor hänvisas till ansvarig rekryterare, Peter Hogla. Urval sker löpande så tveka inte att lämna in din ansökan redan i dag. Vi ser fram emot din ansökan.? 

 


TopWork är ett auktoriserat företag som arbetar med bemanning och rekrytering. Våra kunder finns inom branscher som industri, lager, logistik, bygg och administration. Vi är din trygga, professionella partner oavsett om du söker nya medarbetare eller nya utmaningar. TopWork - vi hittar rätt medarbetare till rätt arbetsgivare och arbetsplats.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TopWork
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024