Jobba som Administratör på Pinpointer i Karlstad

Jobba som Administratör på Pinpointer i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Pinpointer lanserades 2019 och finns idag på den svenska marknaden. För mer information, besök www.pinpointer.se.


Pinpointer är ett svenskt techbolag som med sin oberoende digitala tjänst gör hållbar masshantering enklare för alla. I den digitala tjänsten matchas avsändare med Sveriges största nätverk av mottagare baserat på massornas kvalitet. Samtidigt säkerställer Pinpointer att alla miljökrav uppfylls och att all dokumentation sparas digitalt. Tjänsten vänder sig till alla som vill bli av med, transporterar eller tar emot massor.

Vi på Pinpointer är ett innovativt, framgångsrikt och modernt techföretag som just nu söker dig med ett engagemang och en entusiasm som smittar av sig på dina kollegor till rollen som Administratör. Du kommer att få arbeta med administration, offert- och orderhantering, fakturering och ekonomiadministration.

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer inledningsvis att vara anställd av Manpower men möjlighet kommer att finnas att bli anställd av Pinpointer, efter en tid som konsult.

Vad går arbetet ut på?

I rollen som Administratör kommer du att lära dig mycket om Pinpointers verksamhet och hur branschen fungerar i stort. Du kommer att rapportera till ekonomichefen och det dagliga arbetet går främst ut på att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara kontorstid.

Du kommer bland annat att arbeta med

* Att skriva offerter
* Orderhantering
* Ta in priser på transporter
* Boka transporter
* Fakturering
* Kontroll av vikter från vågsedlar
* Kontroll av leverantörsfakturor






Vem är du?

Det här jobbet passar dig som framför allt är en lagspelare. Du ska vara målinriktad, innovativ, samt service -och lösningsfokuserad i de arbetsuppgifter du tar dig an. Då Pinpointer har många färdiga strukturer så är det viktigt att du är ordningssam och kvalitetsmedveten. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta som administratör och vi tar för givet att du är en entusiastisk och driven person som är mån om att göra ett bra jobb. Det är meriterande om du meriterande om du jobbat med fakturering.

I övrigt krävs det att du

* har gymnasial utbildning
* gillar att jobba i färdiga strukturer
* har goda it-kunskaper i Officepaket och gärna erfarenheter från något affärssystem
* är serviceinriktad, noggrann och kvalitetsmedveten

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Sök tjänsten idag!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Liknande jobb


Projektadministratör

2 juni 2024

31 maj 2024