Jollyroom söker en CRM Analytiker!

Jollyroom söker en CRM Analytiker!

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

CRM Analytiker

För oss som e-handlare är det av yttersta vikt att analysera våra kunder och utveckla kunddialogen samt att skapa ökad försäljning genom att säkra att rätt erbjudande alltid möter rätt kund i rätt kanal. Därför förstärker vi nu vårt Performance team med en affärsinriktad CRM Analytiker som kommer att få möjlighet att bidra och påverka vår CRM-livscykelstrategi!

Ansvarsområden/arbetsuppgifter:

• Definiera och genomföra olika CRM-aktiviteter och kampanjer baserade på kundinsikt.
• Skapa behovs- och beteendebaserad kundsegmentering.
• Utveckla kundlivscykler i samarbete med berörda avdelningar inom bolaget.
• Följa upp affärsnytta genom tydliga och relevanta KPI:er.
• Ständigt A/B-testa och optimera för att effektivisera och maximera utfall och respons.
• Kvalitetssäkra och identifiera behov av utveckling i CRM-system och kunddatabas.
• Säkerställa effektiv end-to-end-leverans av CRM-kampanjer och automationer program över push, in-app, SMS och e-post i samarbete med övriga team på marknad och IT vid behov.

Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers som trivs med att jobba mot högt uppsatta mål i en föränderlig miljö. Vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål, utmana oss och utvecklas! Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi tror att du har följande profil:

• Du har tidigare skapat och satt upp kundanpassad digital kommunikation och byggt logik för aktiviteter i olika kanaler.
• Erfarenhet av verktyg för CRM, Marketing Automation och analys av kunddata är en självklarhet, meriterande om du har specifik erfarenhet av Emarsys eller liknande CRM system.
• Du har mycket god analytisk förmåga, med starkt sinne för siffror och detaljer.
• Har stort intresse för e-handel. Du vet vad som genererar goda resultat genom digital kommunikation och effektiva marknadsaktiviteter.
• Är duktig på A/B-testning, optimering, och uppföljning av kundkommunikation.
• Gillar struktur och ordning och är van vid högt tempo i en entreprenöriell och föränderlig kultur.
• Du brinner för CRM och marketing automation och arbetar för närvarande med digital och riktad kommunikation för att skapa återkommande kunder.

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, under 2022 tillsattes mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Upplägg och praktisk information
- Start: Omgående, enligt ÖK
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Kontoret på Sörredsvägen 111 i Göteborg eller på distans från Stockholm
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Kontakt: Amanda Vitalis, HR Partner, amanda.vitalis@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jollyroom
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2023
  • Ansök senast: 19 april 2023

Liknande jobb


Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024