Jönköping University söker en Support och IT tekniker

Jönköping University söker en Support och IT tekniker

Arbetsbeskrivning

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Högskoleservice är verksamhetsstödet och består av avdelningar inom Utbildningsstöd, IT, Campusservice, Kommunikation och marknadsföring, Ekonomi och finans, HR, Bibliotek, Internationella kontoret samt Planeringsavdelningen. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.



IT-avdelningen ansvar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system och vill vara en del i att skapa en bra framtid för kommande generationer.

Avdelningen består av tre enheter vilka är Support (Helpdesk, arbetsplatssupport, IT-utbildning), infrastruktur (Drift, Klient - applikation och inköp) samt systemutveckling.

 

I rollen som Support och It-tekniker arbetar du under kontorstid med problemlösning, felavhjälpning och support. Huvudplaceringen kommer att vara inom Helpdesk, men även arbete inom arbetsplatssupport kan förekomma.

Helpdesk ansvarar utöver support för kontoadministration, telefoni och utlämning av IT-tillbehör. Arbetet styrs via ett ärendehanteringssystem, är uppdragsstyrt och baserat på ITIL-anpassade processer. Utöver schemalagt arbete i Helpdesk (webb/telefon/besök) har du möjlighet att specialisera dig inom ett område som stöttar övriga IT-avdelningen eller JU:s användare. Vad specialområdet blir bestämmer vi tillsammans utifrån kompetens och behov.

Inom arbetsplatssupport arbetar man med felavhjälpning och support ute i föreläsningssalar och kontor. Installation, felsökning mm av personal- och datorsalsdatorer, felavhjälpning och tonerbyte vid skrivare, uppstartshjälp vid digitala- eller hybridföreläsningar mm.

 

Rollen som support- och IT-tekniker kräver att man är självgående och tar ansvar för sina arbetsuppgifter, samtidigt som man behöver kunna samarbeta bra med övriga i den egna gruppen och andra delar av IT-avdelningen. Då mycket av arbetet går ut på att möta människor, ibland stressade eller upprörda, behöver man vara serviceinriktad, empatisk och ha god kommunikationsförmåga.

För att lyckas i din roll ser vi även att du har:

- god allmän IT-kunskap
- god kunskap om Office365
- några års erfarenhet av support
- förmåga att möta människor och ge service
- erfarenhet av kontoadministration i en Microsoft-miljö.

Du behöver även ha mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- MIM och Active Directory
- kunskap om Mac.

 

Vi erbjuder roliga, utmanande och stimulerande arbetsuppgifter i en dynamisk miljö som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda. Du kommer att tillhöra ett väl sammansatt team som har kul tillsammans där fokus är att hjälpa andra med IT-relaterade problem och uppgifter.

 

Din ansökan vill vi att du skickar in senast 2023-09-18. Ansökningarna kommer att hanteras löpande där tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!

Bilagor föredras i pdf format och ska omfatta följande:

- Personligt brev
- CV
- Referenser ska kunna lämnas på begäran

 

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på https://ju.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskoleservice It avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 18 september 2023

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024