Junior Account specialist, Student, till Randstad i Umeå

Junior Account specialist, Student, till Randstad i Umeå

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Studerar du Hr, ekonomi eller liknande, har ca 1 år kvar på dina studier och vill påbörja din karriär inom rekrytering på världens största HR Serviceföretag? Då kan du vara precis den vi söker! Vi letar nu nämligen efter en Junior Account specialist som vill utöka studentkassan och jobba deltid hos oss under veckor vid behov samt under lov. 

Vi ser att du kan jobba någon dag i veckan och vi har full förståelse för att dina studier får avgöra när och hur du lägger upp ditt arbete. Vi ser gärna att du sitter tillsammans med dina kollegor på kontoret, men chans till att utföra arbetet hemifrån kommer också finnas. Ju mer vi får träffa dig desto gladare blir vi!

Omfattning: 
Deltid efter överenskommelse med start omgående. 

Sista ansökningsdag:
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-11-03. Vänligen notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Ansvarsområden
Arbetsbeskrivning:
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. Du kommer att arbeta och vara stationerad ute hos vår kund i Umeå.

I rollen som Junior account specialist har du en viktig funktion som ansvarig för rekrytering och förvaltning av konsulter. Du arbetar verksamhetsnära tillsammans med Account-teamet för att förstå kundens behov och önskemål, liksom du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringen. 

Som Junior account specialist kan du under en vanlig arbetsdag jobba med bland annat:
• Rekryteringsprocessen, från behovsanalys i dialog med kunden – till tillsättning av 
  konsulter.
• Personalärenden som rör våra medarbetare, för exempel; sjukskrivningar, 
  föräldraledigheter, semesterfrågor e.t.c.
• Annonsering, screening och urval.
• Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och GDPR liksom
  att säkerställa att rekryteringsprocessen hanteras i enlighet med   
  Diskrimineringslagstiftningen med mera...

 ...kort sagt en mångfacetterad roll med kund och medarbetare i fokus!

Kvalifikationer
Kvalifikationer:
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
• Någon typ av erfarenhet av arbete med administration och service. 
  Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och/eller 
  personalarbete sedan tidigare.
• Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
• Samarbetsvilja. Vi tror att du, precis som vi, värdesätter ordet ”tillsammans” och vill 
vara en del av ett team som tror på att göra saker just så – tillsammans. 
• Vi ser också att du har förmågan att kunna ”växla upp” och hantera flera olika typer av 
  ärenden när situationen och tidsramarna kräver det, liksom du kan ”växla ner” och förse dig 
  själv med saker att göra i de perioder tempot går ner och ”Att-göra-listan” krymper – och du 
  tycker förmodligen att båda sakerna har sin charm. 

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-11-03. Vänligen notera att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. 

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 3 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024